رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بدو ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو ، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور آذربایجان از مهمترین همسایگان ایران است که به لحاظ نزدیکی تاریخی، مذهبی و زبانی برای کشور ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی با بیان اینکه این سفر در راستای طرح مباحث دفاعی و امنیتی و همکاری های نظامی و توسعه آنها انجام می شود، گفت: به لحاظ ارتباطات تاریخی که دو کشور باهم دارند و همچنین همکاری های گسترده تهران و باکو در مسایل مختلف ، لازم بود که سفری در این سطح انجام گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این نخستین بار است که سفری در این سطح به جمهوری آذربایجان انجام می شود، تصریح کرد: این موضوع نشانه نزدیکی مواضع و همکاری های عمیق دو کشور است.

 سرلشکر باقری در اولین برنامه از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در مدت دو روز اقامت خود در باکو با نخست وزیر، وزیر دفاع، رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره خواهد کرد.

بر اساس این گزارش؛  قرار است در پایان مذاکرات و ملاقات ها، تفاهم نامه همکاری نظامی - دفاعی میان مقامات دو کشور امضا شود.