با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور آیین کلنگ‌زنی سینمای امید شهرستان اندیمشک در استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 16 January 2019

رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در نشست هماهنگی اجرای طرح سینمای امید در شهرستان اندیمشک که با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر چنانی معاون هنری سینمایی این اداره کل، علی بازگیر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک، معاونان فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اندیمشک برگزار شد گفت: طرح سینمای امید در شهرهای بدون سینما و با جمعیت بالای ٢٠ هزار نفر اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح سینما کوچک یا سینمای امید به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای سازمان سینمایی در راستای کلان برنامه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف توسعه عدالت فرهنگی و افزایش ناوگان نمایشی سینمای کشور به صورت پایلوت امسال در شهرهای ایرانشهر، گناوه، ایلام و بانه با مشارکت شهرداری شهرهای مذکور به ترتیب در قالب پردیس سینمایی ۳ و ۲ و ۴ و ۳ سالنه اجرا می‌شود که شهرستان اندیمشک نیز با توجه به امتیازهایی که دارد به عنوان شهر برگزیده استان خوزستان برای اجرای این طرح تعیین شده است.

حیدری خلیلی اظهار داشت: این طرح با سازه سبک و در بوستان‌های مرکزی شهرهای مورد نظر در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع احداث و در مدت سه ماه بعد از تحویل زمین و تهیه نقشه و طراحی سازه و انتخاب پیمانکار به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: پس از انتخاب زمین، تائید کارشناسان فنی، تهیه نقشه و صدور مجوزهای لازم مبلغ ٧ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به این طرح اختصاص و براساس تفاهم‌نامه در سه قسط با توجه به پیشرفت فیزیکی به سرمایه‌گذار پروژه پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی تضمین کننده اجرای این طرح بشمار می‌آیند و در اجرای طرح سینمای امید مشارکت دارند.

حیدری خلیلی اظهار امیدواری کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه طرح احداث سینمای امید و نیز با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور شاهد ادامه اجرای پردیس سینمای امید در شهرهای منتخب سایر استان های کشور در سال آینده باشیم.

همچنین پس از این نشست از محل‌های پیشنهادی برای اجرای طرح سینمای امید بازدید بعمل آمد و مقرر شد محل پیشنهادی شهرداری اندیمشک واقع در پارک هفتاد و دو تن در مرکز شهر اندیمشک برای اجرای طرح در نظر گرفته شود.

براساس توافقات به عمل آمده پردیس سینمای امید اندیمشک در سه سالن با حمایت سازمان سینمایی و توسط ساکی سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث خواهد شد. زمین پردیس سینمایی امید اندیمشک در مساحت ۱۰۰۰ متر توسط شهرداری اندیمشک تامین شد و بهره‌بردای آن برای اجرای پروژه، به سرمایه گذار تحویل داده می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اندیمشک ، سینما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار