دما ۱۵ درجه افت می کند
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش محسوس دما و بارش سنگین برف در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی این استان بویژه در نواحی کوهستانی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 16 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی‌مهر گفت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه سامانه بارشی و سرد وارد استان خواهد شد که منجر به کاهش دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه می‌شود.

وی افزود: با ورود این سامانه بارندگی‌های قابل توجهی در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود و طی آن میزان بارش باران در مناطق شمالی به پنج تا هشت میلی‌متر و در مناطق مرکزی و جنوبی به هشت تا ۱۵ سانتی‌متر برف خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان یادآور شد: طی امروز در مناطقی از استان به مانند مشگین‌شهر، گرمی، نیر، سرعین و اردبیل وزش باد شدید تداوم یافته و سرعت تندباد بین ۶۱ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت در نوسان خواهد بود.

دولتی‌مهر از افزایش نسبی دمای اردبیل در روز چهارشنبه به دلیل وزش بادهای جنوبی خبر داد و افزود: با تداوم تندباد و وجود برف در جاده‌ها و گردنه‌های استان، شاهد کولاک برف در بسیاری از مناطق خواهیم شد.

وی اضافه کرد: با آغاز بارش‌ها مسافران از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و همچنین شهروندان توقف عملیات عمرانی به ویژه بتن ریزی را از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: در این مدت بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، دامداری‌ها، مرغداری و گلخانه‌ها ضروری بوده و از همراه داشتن زنجیر چرخ در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان نیز نباید غفلت کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار