کد خبر: ۷۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 16 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی در دومین جلسه اضطراری هوا راه استان اردبیل اظهار کرد: طبق پیش بینی نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده ۲ سامانه وزش باد و بارش باران و برف سطح استان اردبیل را فرا می‌گیرد.
وی افزود: وزش باد‌های گرم تا عصر چهارشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی حاکم خواهد بود و سرعت وزش باد به طور متوسط ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات به صورت لحظه‌ای به ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز خواهد رسید.
مدیر کل سازمان هواشناسی استان همچنین از ورود سامانه بارشی از عصر امروز چهارشنبه به مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: این سامانه بارشی به صورت بارش باران و برف خواهد بود که موجب کاهش ۸ درجه‌ای دما و یخبندان در برخی مناطق استان می‌شود.
دولتی مهر ادامه داد: سامانه بارشی تا ظهر یکشنبه در استان حاکم خواهدبود و میزان بارش در مناطق جنوبی بین ۸ تا ۱۵ سانتی متر و در مناطق مرکزی بین ۲ تا ۱۰ سانتی متر پیش بینی میشود.
وی با بیان اینکه در طول سال جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی بارش‌ها در استان بوده ایم گفت: امیدواریم با ورود این سامانه و بارش رحمت الهی سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم
فرهاد عبدالعلی پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا با تمامی تجهیزات و اکیپ‌های آماده باش حوادث پیش بینی را به حداقل برسانند.
وی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های نمک پاشی با تجهیزات مکانیزه،۱۲۰ اکیپ راهداری در بیش از ۱۲ راهداری ثابت و سیار در مناطق شهری و جاده‌ای به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
عبدالعلی پور از کشاورزان خواست در جهت کاهش خسارت و سرمازدگی‌های ناشی از بارش باران و برف تمامی توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری خودداری کرده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار