چرا افراد علمی حرف‌های غیر علمی می‌زنند؛
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در واکنش به گزارش" نجابت و مظلومیت هرمزگانی ها تا کجا " جوابیه‌ای را ارسال کرد و سایت تابناک هرمزگان درباره این جوابیه توضیحاتی درخصوص باورهای غیرعلمی و من درآوردی نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران دارد.
کد خبر: ۷۰۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 15 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در واکنش به گزارش" نجابت و مظلومیت هرمزگانی ها تا کجا " جوابیه‌ای را برای سایت تابناک هرمزگان ارسال کرده است.

متن این جوابیه بدین شرح است:

به نام خدا
پیرو درج مطلبی تحت عنوان " نجابت و مظلومیت هرمزگانی ها تا کجا " در سایت تابناک هرمزگان، خواهشمند است بر طبق قانون جوابیه‌ای زیر نیز منتشر گردد.

مطلب فوق دارای ایرادهای اساسی علمی و نشان دهنده این است که نویسنده بدون داشتن کوچکترین اطلاعات علمی و تخصصی تنها با تکیه بر شنیده‌ها اقدام به نگارش نموده است.

1- در مورد قوانین ملی حفاظت در برابر اشعه و اجرای آن در بخش‌های دولتی و خصوصی استان همانند دیگر نقاط کشور دستورالعمل‌های سخت گیرانه‌ای وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی بر حسن اجرای آنها نظارت می‌کنند.

2- در بیماران اورژانس اولویت نخست حفظ جان فرد می‌باشد و لذا هرگونه اقدام تشخیصی یا درمانی در این راستا اخلاقا و قانونا مجاز می‌باشد.

در بخش‌های اورژانس استان نیز مطابق با قوانین و اخلاق پزشکی در جهت حفظ جان و سلامت بیماران عمل می‌گردد و علی رغم برخی کمبودهای موجود آمار نشانگر عملکرد صحیح خدمت گزاران سلامت و درمان مردم شریف استان است.

3- در هیچ یک از کتب و مقالات علمی مطلبی در مورد رابطه اشعه ایکس با نازایی بیان نشده است و انتشار چنین مطالب غیرعلمی دخالت در امر درمان و اطلاع‌رسانی غلط به مردم است.

اصولاً مادران باردار جز در موارد خاص، هیچ‌گونه برخوردی با اشعه ایکس ندارند و در سطح استان در بخش‌های دولتی و خصوصی این قانون به صورت شفاف اطلاع‌رسانی و اجرا می‌گردد.
دکتر حسین کرم‌پور نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران و رئیس انجمن رادیولوژی هرمزگان

بیشتر بخوانید:

نجابت و مظلومیت هرمزگانی ها تا کجا

دزدان سلامت خروجی بی توجه‌ای مسئولین هستند

در پاسخ به جوابیه دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، سایت تابناک هرمزگان توضیحاتی دارد که دقیقاً براساس توضیحات نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران، مشخص می‌شود چگونه اشعه ایکس زندگی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد به واسطه عملکرد غلط متولیان سلامت دارند بمباران هسته‌ای می‌شوند.
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد

با سلام خدمت آقای دکتر ، رئیس اینجا(انجمن رادیولوژی هرمزگان)و نایب رئیس کل کشور(انجمن رادیولوژی ایران)
احتراماً به عرض می‌رساند:
1 - البته که قوانین بسیار معقول و به حق سختگیرانه‌ای در مورد کاربرد اشعه ایکس در مراکز درمانی و تشخیصی وجود دارد، ولی حُسن اجرای این قوانین به عنوان مسئول فنّی بر عهده شما و همکاران رادیولوژیستی می‌باشد که از این قوانین فقط قسمت مربوط به دریافت حق اشعه را خوب و صحیح پیگیری می‌کنند.

مثلاً شما به عنوان رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا خبر دارید که هیچکدام از اتاقهای عمل دولتی و خصوصی موجود در استان که همگی مجهّز به دستگاه cآرم هستند و قانوناً باید دیواره‌های آنها سرب کوبی شده باشد و همچنین درب اتاقهای عمل باید سربی باشد تا از تابش اشعه به دیگران در اتاق‌های مجاور و راهروها جلوگیری کند، چنین مشخصه‌ای ندارند و بدلیل استفاده روزانه از این دستگاه در اتاق عمل پزشکان، پرستاران و کارگران و بیماران مظلوم در اتاق‌های عمل در معرض تابش فراوان اشعه قرار می‌گیرند، و یا شما به عنوان رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا می‌توانید توضیح دهید که چرا پرسنلِ در ارتباط با این دستگاه‌ها از نظر میزان اشعه دریافتی در طول سال بررسی نمی‌شوند و فقط به حق اشعه دریافتی خود توجّه دارید. در حالیکه هیچگونه برخوردی با اشعه به طور مستقیم و غیر مستقیم ندارید.

شما که رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا هستید چرا علائم و نشانه‌های هشدار دهنده و عوارض خطرناک مربوط به اشعه ایکس را در اطراف مراکز عکس‌برداری و «سی تی اسکن» ترویج نکرده و آموزش نمی‌دهید.

3- مرقوم فرموده‌اید که در بخشهای اورژانس اولویت با جان بیمار می‌باشد و هر کاری که لازم باشد قانوناً و اخلاقاً برای نجات جان بیمار انجام می‌شود و اولویت نجات جان بیمار است.

اخلاقاً ، شرعاً و قانوناً شما و همکارانتان به عنوان مسئول فنی بخشهای رادیولوژی در تمام ساعات شبانه روز موظّف هستید تا نظارت کافی بر نحوه انجام گرافی‌ها و سیتی اسکن‌های انجام شده داشته باشید، خصوصاً در بیماران تصادفی مظلوم که حجم قابل توجهّی اشعه دریافت می‌کنند متخصص رادیولوژی مربوطه مانند سایر پزشکان کشیک موظّف به حضور در بیمارستان و بخش اورژانس بوده تا بر نحوه انجام صحیح عکسبرداری و سی تی اسکن نظارت داشته باشند و تابش هر گونه اشعه اضافه‌ای بر بدن بیمار بر عهده شما بوده و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید.

در حالیکه هیچگاه شما و همکارانتان در کشیک‌هایتان وارد بیمارستان و اورژانس نشده و وظیفه اصلی خود را که محافظت از بیمار و پرسنل به عنوان مسئول فنی می‌باشد فراموش کرده‌اید و به جای نظارت دقیق بر نحوه انجام عکسبرداری‌ها و سی تی اسکن ها در کشیک‌هایتان فقط به انجام روزانه چند ده میلیون تومان سونوگرافی در بخش خصوصی و نوشتن گزارش ام آر آی در منازلتان اکتفا نموده‌اید.

اگر در دوره آموزش طب در بخشهای اورژانس حضور بیشتری داشتید می‌دانستید که گذاشتن روپوش سربی بر بدن برای محافظت از غدد جنسیِ بیمار و بستن شیلد گردنی برای محافظت از تیروئید بیمار بیشتر از چند ثانیه زمان نمی‌خواهد و منافاتی با حفظ جان بیمار ندارد و دقیقاً در همین راستا می‌باشد.

4- مرقوم فرموده‌اید که اشعه ایکس هیچگونه ارتباطی با نازائی ندارد.
جای بسی تعجّب است که این حرف را شما که رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا هستید بر زبان آورده‌اید.
تأثیر اشعه ایکس بر غدد جنسی بیمار و ایجاد نازائیِ موقت و دائمی بر فرد در معرض اشعه اظهر من الشمس بوده و مردم عادی نیز از وجود آن اطلاع دارند آنوقت شما که رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا هستید آن را کتمان و منکر وجود چنین ارتباطی شده‌اید.

5-فرموده‌اید که مادران باردار مگر در موارد خاص ارتباطی با اشعه ایکس ندارند.
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است
خدای نکرده انتظار داشتید زنان باردار را هم مثل بقیه مردم بمباران هسته‌ای کنید.
آقای دکتر کافیست در اینترنت عوارض اشعه ایکس را جستجو کنید صدها عنوان مقاله، گزارش و تحقیق در مورد عوارض خطرناک این پس‌انداز شوم نمودار می‌گردد از آب مروارید گرفته تا انواع سرطان‌ها، نازائی و... دوره گول زدن مردم گذشته است، بهتر است به جای زدن عطر و ادکلن به پوشک بچه جهت خوشبو کردن آن خود پوشک را عوض کنیم.

قطعاً تغییر رفتار در این زمینه موجب خرسندی و رضایت خالق و خلق خواهد شد و ممارست بر تکرار رفتار غلط موجب بی آبرویی و مجازات فرد خاطی می‌گردد.
آقای دکتر رئیس اینجا و نائب رئیس همه جا بزرگی سراسر به گفتار نیست دو صد گفته چون نیم کردار نیست، عملکرد خود و همکارانتان را بررسی و اصلاح کنید قبل از آنکه دیگران جهت اصلاح امور مربوط به سلامت مردم شریف و مظلوم آتش به اختیار وارد معرکه شوند.

انجام «سی تی اسکن» در پسر بچه هفت ساله در مرکز دانشگاهی بدون  پوشاندن بدن و گردن بیماردر تاریخ 97/10/24

 سی تی اسکن بدون پوشاندن گردن و ناحیه تناسلی در بیمار 30 ساله در مرکز دانشگاهی در تاریخ 97/10/24

 

حسن عباسی مدیریت سایت تابناک هرمزگان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
وااااای بر این مسئولین ....
واااای بر ما مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار