تابناک مرکزی: نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: با استخراج بی‌رویه آب‌های زیرزمینی که سبب سست شدن زمین می‌شود ممکن است سیل و زلزله رخ دهد.
کد خبر: ۷۰۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 January 2019

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا منصوری شامگاه دوشنبه در مراسم نکوداشت برگزیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اهمیت مشکل کم‌آبی اظهار داشت: تولید برق سبب شد تا بتوانیم آب را از زیرزمین بیرون بکشیم، کره زمین نزدیک به ۴ میلیارد سال قدمت دارد آبی که در این مدت در زیر زمین جمع شده بود در ۶۰ تا ۵۰ سال گذشته  آن را تمام کردیم.

وی افزود: بهره‌براری از آب‌های زیرزمینی در ایران از سال ۱۳۴۲ شروع شد و هم اکنون در عمق ۱۵۰-۲۰۰ متری زمین هستیم، آب زمین را نگهداشته است، وقتی زمین بمیرد دیگر زنده نمی‌شود، وقتی ۴۰ درصد از منابع آب در یک منطقه  باقی‌بماند سبب مرگ آن منطقه می‌شود که این اتفاق در حال حاضر در مناطق جنوبی کشور رخ داده و در حال گسترش به بخش‌های مرکزی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استخراج بی‌رویه آب‌های زیرزمینی که سبب سست شدن زمین می‌شود ممکن است سیل و زلزله رخ دهد، اشتباهاتی در مورد تحویل اراضی برای حفر چاه در گذشته داشته‌ایم به هر کسی یک هزار هکتار و ۱۰ هزار هکتار داده شد تا چاه حفر کنند، پیشنهاد من این است که از این پس در منطقه زمینی برای حفر چاه ندهیم، زیرا ما به عنوان ناظران و خادمان مردم باید کاری کنیم تا حداقل نسل آینده آب برای شرب در اختیار داشته باشند.

منصوری بیان کرد: از مسئولان هم درخواست داریم زمینی به این منظور به کسی ندهند، در یک منطقه خشک قرار داریم باید با سرمایه‌گذاری درست به جایی برسیم که به آب شرب نیازمند نشویم، کشاورزی باید علمی‌تر شود، باید به کشاورزان کمک کنیم نه این که مورد جدیدی را به آنها اضافه کنیم، هفته آینده خبرهای خوب و خوشی برای کشاورزان داریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار