اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای در روز سه شنبه، برای روزهای پایانی هفته در استان بارش برف، باران شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال مسدود شدن محورهای کوهستانی پیش بینی کرد.
کد خبر: ۷۰۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 15 January 2019

بر اساس اخطاریه هواشناسی مازندران، با نفوذ سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات به صورت بارش برف، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود.
بنابر این گزارش در گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه ها و دامنه ها نیز گسترش یپدا می کند.
در این اخطاریه آمده است که طی این مدت دریای خزر هم مواج و توفانی خواهد بود.
هم اکنون چهار هزار و 200صیاد در قالب 54شرکت تعاونی صیادی پره در 338کیلو متر از سواحل مازندرانی خزر مشغول ماهیگیری هستند.
هواشناسی مازندران همچنین ضمن هشدار به اختلال در تردد وسایل نقلیه در سطح استان، از احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و مواصلاتی با استانهای مجاور خبر داد.
بنابراین توصیه شده است که در روزهای یاد شده از تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی حتی الامکان خودداری و در صورت لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.
از حدود 10 هزارو 500کیلومتر راه اصلی و فرعی استان مازندران 350 کیلومتر آن کوهستانی است.
از آنجاییکه همچنان باغداران مشغول چیدن انواع مرکبات در مازندران هستند، توصیه شده است که بخش های مختلف کشاورزی از جمله دامی، زراعی و باغی تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند.
مازندران 115هزار هکتار باغ مرکبات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار