رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد:
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با اشاره به افزایش مجدد قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت بر و نربز در استان هم اکنون هر کیلو 75 هزار تومان و گوشت گوساله هر کیلو 60 هزار تومان است.
کد خبر: ۷۰۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 14 January 2019

 حسین حاجی زینلی با اشاره به افزایش مجدد قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت بر و نربز هم اکنون هر کیلو 75 هزار تومان، گوشت گوساله هر کیلو 60 هزار تومان و گوشت شتر با قیمت هر کیلو 75 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

نصف شدن قدرت خرید یزدی‌ها برای گوشت

وی با بیان اینکه صادرات دام و کمبود دام موجب افزایش قیمت گوشت شده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت قدرت خرید مردم 50 درصد کاهش یافته است و آمار کشتار در استان از روزانه 2500 راس دام به تقریبا 1100 راس دام رسیده است.

ممنوعیت ورود دام به استان یزد

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد عنوان کرد: مشکل دیگری که در استان در زمینه گوشت به وجود آمده این است که با وجود اینکه صادرات دام آزاد است و موجب افزایش قیمت شده متاسفانه اجازه ورود دام از استان‌های دیگر به استان یزد داده نمی‌شود و این واردات را قاچاق به حساب می‌آورند این در حالی است که برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت باید بستر واردات دام به استان فراهم شود و آن را آزاد کنند.

توزیع گوشت گرم وارداتی به میزان بسیار کم انجام می‌شود

حاجی زینلی با بیان اینکه توزیع گوشت گرم وارداتی در استان انجام نمی‌شود و یا میزان آن بسیار کم است، افزود: واردات گوشت گرم گوسفندی چنانچه به میزان زیاد وارد چرخه بازار شود و توزیع آن به طور مداوم انجام گیرد تاثیر زیادی بر قیمت گوشت دارد منتها باید این گوشت واقعا به دست مصرف کننده برسد و برای فروش آن حداقل کد ملی خریدار دریافت شود تا این گوشت وارد کافه‌ها و رستوران‌ها نشود.

بستر لازم برای ورود دام به استان فراهم شود

وی با تاکید بر اینکه حداقل باید شرایط و بستر لازم برای واردات دام از شهرها و استان‌های دیگر به استان فراهم شود، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان متولی امر وضعیت را به حال خود رها کرده‌اند و ضعیف عمل می‌کنند و عزم جدی برای مدیریت قیمت گوشت وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار