استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: خروج دام زنده به منظور کاهش قیمت گوشت از ایلام ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
کد خبر: ۷۰۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 14 January 2019

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه کمیسیون تعزیرات استان اظهار داشت: حتما باید دستگاه های نظارتی بر روی قیمت ها نظارت داشته باشند و کالاهایی که ارز دولتی دریافت می کنند باید با قیمت های مصوب در اختیار مردم قرار داده شود.

وی افزود: انبارهای کالا باید در سطح استان ثبت شوند و علاوه بر این میزان خروج و ورود کالاها نیز باید در انبارها مشخص باشد که خوشخبتانه طی ماه های اخیر این روند در استان مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه خروج دام زنده در استان ممنوع است، گفت: قیمت گوشت در استان بالا رفته و باید از خروج دام به صورت غیر قانونی توسط دلال ها در استان جلوگیری شود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث مهم استان قیمت مرغ است که باید این قیمت نیز متعادل شود، هم اکنون برنامه های مهمی برای کاهش قیمت مرغ در استان در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: تامین نهاده های دامی به عنوان یکی از دغدغه های مرغ داران در استان به زودی حل می شود که امیدواریم با حل این مشکل بخشی از قیمت مرغ نیز که به دلیل افزایش نهاده های دامی بوده، کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی افزود: پیش از این نیز در راستای حمایت از تولید و حل مشکل قیمت مرغ تسهیلات لازم در اختیار کشتارگاه ایلام گذاشته شده است تا مشکلات خود را بر طرف کند.

استاندار ایلام اظهار داشت: دستگاه های نظارتی در کنار حمایت از مرغداری ها، نظارت جدی بر روی قیمت ها داشته باشند و برخوردهای قانونی لازم را انجام دهند.

تشکیل 3582 پرونده در تعزیرات ایلام
مدیرکل تعزیرات استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال جاری سه هزار و 582 پرونده طی سال جاری در تعزیرات استان تشکیل شده که مربوط به تخلفات مختلف است.

نعمت الله بیرانوند تصریح کرد: بیش از 74 میلیارد تومان میزان جرائم این پرونده ها بوده و قطعا در آینده گشت تعزیرات با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای نظارت بر بازار بیشتر می شود.

وی افزود: شش میلیارد ریال برای استقرار شعب تعزیرات در چهار شهرستان مهران، دهلران، دره شهر و سرابله اختصاص یافته و قرار است زمین برای ساخت این شعب توسط راه و شهرسازی استان واگذار شود.

دلال ها باعث افزایش قیمت گوشت شده اند
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه حضور دلال ها در شهرستان باعث خروج دام زنده در استان و افزایش قیمت گوشت شده است.

وهاب پیرانی تصریح کرد: دلال ها دام زنده را به قیمت بالاتر از دامداران خریداری می کنند و به راحتی از استان خارج می کنند که باید حتما با این افراد برخورد شود.

وی افزود: دستگاه های انتظامی حتما در این مورد همکاری لازم را به خصوص در شهرستان های جنوبی استان مثل دهلران و مهران داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار