کد خبر: ۷۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 13 January 2019

با پایان سال ۲۰۱۸ و آغاز سال جدید میلادی، وقت آن است که مروری داشته باشیم بر سال گذشته و آمارهای مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم را مورد بازبینی قرار بدهیم. در سالی که گذشت به نظرتان کدام کشورها بیشترین آمار گردشگر را داشته اند و توریست های بیشتری را به کشورشان جذب کرده اند؟ برخی از آن ها مثل فرانسه، ایتالیا و تایلند شاید تا حدودی قابل حدس باشند؛ اما در مورد مابقی کشورها چه نظری دارید؟


۱- فرانسه

استانبول


۸۶٫۹ میلیون توریست بین المللی
قبول دارید که در بین تمام کشورهای دنیا، فرانسه و شهر افسانه ای پاریس چیز دیگریست؟ هرچقدر هم کشورهای دیگر بر جاذبه های توریستی شان اضافه می کنند باز هم پاریس، عروس شهرهای جهان است و بازدید از آن آرزوی هر گردشگری است. طبق آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ در مجموع ۸۶٫۹ میلیون توریست بین المللی وارد کشور فرانسه شده اند. در بین شهرهای فرانسه هم پاریس، آلزاس و لیون پربازدیدترین شهرها معرفی شده اند. به جز پاریس و جاذبه های جادویی اش، سواحل تفریحی زیبا، روستاها و دهکده های رویایی و رنگارنگ، پارک ها و جنگل های ملی، رویدادهای ورزشی بین المللی، بناهای تاریخی و تفرجگاه ها و هتل های لاکچری باعث شده اند تا هر کس با هر سلیقه ای جذب این کشور زیبا و تاریخی بشود. جالب است بدانید ۹٫۷% از سرانه تولید ناخالص داخلی فرانسه از صنعت توریسم به دست می آید و از این میان، ۳۰% متعلق به توریست های خارجی و ۷۰% مربوط به توریسم داخلی بوده است.


۲- اسپانیا

پربازدیدترین کشور دنیا


۸۱٫۸ میلیون توریست بین المللی
کشور بعدی که در آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ پذیرای بیشترین تعداد توریست و گردشگر خارجی بوده است کشور اسپانیاست. اقتصاد اسپانیا تا حدود زیادی متکی بر صنعت توریسم است به طوری که ۱۱% سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور از طریق درآمدهای مرتبط با این صنعت به دست می آیند. اسپانیا تلفیقی از جاذبه ها و امکانات مدرن اروپایی با سواحل باشکوه و مسحورکننده مدیترانه ای و اقیانوس اطلس است و همین موضوع باعث جذابیت بیش از پیش آن شده است. پربازدیدترین شهرهای اسپانیا بارسلونا، مادرید و سویل بوده اند که در کنار بسیاری از بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو این کشور را به بهشتی برای توریست ها تبدیل کرده اند. جالب است بدانید که بخش اعظم گردشگران خارجی از کشورهای غرب اروپا مثل انگلستان، فرانسه و آلمان وارد این کشور می شوند و مسافران داخلی هم بخش قابل توجهی از آمار توریست های اسپانیا را تشکیل می دهند. این کشور که اغلب با نام «پادشاهی اسپانیا» شناخته می شود با کشورهای مراکش، بریتانیا، پرتغال، آندورا و فرانسه مرز مشترک دارد و بر اساس آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ یکی از بزرگ ترین صنایع توریسم در جهان را داراست.


۳- ایالات متحده آمریکا
۷۶٫۹ میلیون توریست خارجی
سومین کشور بزرگ در جهان از لحاظ مساحت، در رتبه سوم پربازدیدترین کشورهای دنیا هم قرار می گیرد. بر اساس آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ شهرهایی مثل نیویورک، لس آنجلس، لاس وگاس، میامی و هونولولو در بین محبوب ترین مقاصد آمریکا در بین گردشگران خارجی قرار دارند. جاذبه های بی نظیر طبیعی مثل گراند کانیون، پارک ملی یلوستون، کوه های یخی آلاسکا و سواحل زیبا و دلپذیر فلوریدا گوشه ای از جذابیت های این کشور توسعه یافته هستند. طبق آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ بیشترین تعداد توریست از کشورهای کانادا، بریتانیا و مکزیک وارد خاک این کشور شده اند.

اسپانیا

گراند کانیون آمریکا


۴- چین
۶۰٫۷ میلیون توریست بین المللی
چین یکی از شگفت انگیزترین کشورهای آسیایی است که به دلیل تفاوت های فرهنگی، غذایی، سبک زندگی و … برای مردم سایر نقاط زمین بسیار جذاب و جالب توجه است. همین عوامل دست به دست هم داده اند تا این کشور را به یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۸ تبدیل کنند. جاذبه های تاریخی و گردشگری مشهوری مثل دیوار بزرگ چین، ۵ کوه مقدس، معبد شائولین، شهر ممنوع و …و همین طور بازارها و مراکز خرید ارزان و جاذبه های تفریحی هیجان انگیز کشور چین را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. حتی پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۲۰ کشور چین به پربازدیدترین کشور در جهان تبدیل شود و بیشتر آمار توریست را به خود اختصاص بدهد. جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی فراوان در سرتاسر این کشور وجود دارند و باعث شده اند تا برای طیف وسیعی از گردشگران جذاب و سرگرم کننده باشند. با این حال، مشهورترین جاذبه گردشگری چین بدون شک دیوار بزرگ چین است که دیواری طویل و دست ساز است که مساحتی بالغ بر ۲۱٫۱۹۶ کیلومتر را تحت پوشش قرار می دهد. پس از آن، توبت به شهر ممنوع می رسد که قصر سلطنتی سلسله مینگ تا اواخر سلسله چینگ (۱۴۲۰ تا ۱۹۱۲) بوده است. این شهر از ۹۸۰ ساختمان و بیش از ۹۰۰۰ اتاق تشکیل شده که مساحلی بالغ بر ۷۲ هکتار را تحت پوشش خود قرار می دهند.

گراند کانیون آمریکا

چین


۵- ایتالیا
۵۸٫۳ میلیون توریست خارجی
یکی دیگر از کشورهای جذاب اروپایی ایتالیاست که با جاذبه های فراوانش در بین مقاصد گردشگری محبوب دنیا قرار می گیرد. ایتالیا کشوری جذاب با تاریخی کهن و غنی است و حدود ۵۰ اثر تاریخی در ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.شهر رم ایتالیا به ویژه دارای بناها و آثار تاریخی فراوانی است و آمفی تئاتر کلوسئوم شهرتی جهانی پیدا کرده است. علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعت مسحورکننده و زیبای این کشور هم بخشی از جذابیت این کشور برای گردشگران خارجی بوده است و در سرتاسر ایتالیا، دهکده ها، مناطق کوهستانی و سواحل زیبا و صد البته غذاهای خوشمزه وو لذیذ مسافران را به خود جذب می کند. کشور ایتالیا دانشگاه های متعددی را در خود جای داده است که برخی از آن ها در زمره قدیمی ترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند. به طور مثال دانشگاه بولونی در سال ۱۰۸۸ افتتاح شده و به خاطر قدمت و اعتبار جهانی اش شهرت دارد. بنابراین این کشور حتی برای دانشجویان و کسانی که به دنبال مقصدی برای ادامه تحصیل هستند هم جذابیت های فراوانی دارد.

چین

ایتالیا


۶- مکزیک
۳۹٫۳ میلیون توریست بین المللی
مکزیک مابین ایالات متحده و آمریکای مرکزی قرار گرفته است و به دلیل جاذبه های تاریخی فراوان، سواحل زیبا و همین طور فرهنگ و رسم و رسوم جالب و غذاهای خوشمزه اش محبوبیت زیادی در بین توریست ها دارد. بسیاری از زیباترین سواحل دنیا در مکزیک قرار دارند و به طور کل این کشور ۴۵۰ ساحل دارد که در سرتاسر نوار ساحلی مکزیک پراکنده شده اند. ذخیره گاه زیست کره پروانه‌ی شهریار یکی از زیستگاه های اصلی این گونه پروانه است و به دلیل اهمیتی که دارد یکی از سایت های میراث جهانی محسوب می شود.

ایتالیا

مکزیک


۷- بریتانیا
۳۷٫۷ میلیون توریست بین الملی
رتبه هفتم در آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ به کشور بریتانیا تعلق پیدا می کند که بیش از همه در بین مسافران اروپا و آمریکای شمالی محبوب و پرطرفدار است. در بین تمام شهرهای این کشور، لندن جایگاه ویژه ای دارد و سالانه میلیون ها توریست به این شهر انگلیسی جذاب و تاریخی سفر می کنند. برج ساعت بیگ بن، پل لندن، چرخ و فلک بزرگ لندن و رودخانه مشهور تایمز که در وسط شهر عبور می کند این شهر را به رویایی جادویی برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است. در سال گذشته بیش از ۳۷٫۷ میلیون توریست به کشور انگلیس وارد شده اند و در مجموع باعث ۱۷٫۲ میلیارد دلار درآمد برای این کشور شده اند.

مکزیک

لندن


۸- ترکیه
۳۷٫۶ میلیون توریست بین المللی
بر اساس داده ها و آمار گردشگران سال ۲۰۱۸ کشور ترکیه هم در بین پربازدیدترین کشورهای جهان قرار گرفته است. این کشور با جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان، سواحل و تفرجگاه های ساحلی مشهور، مراکز خرید ارزان و باکیفیت و غذاها و آشپزی فوق العاده خوشمزه و لذیذش در بین توریست ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در سال گذشته این کشور میزبان بیش از ۳۷٫۶ میلیون توریست خارجی بوده است که اگرچه نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده اما همچنان یکی ازپربازدیدترین کشورهای دنیا محسوب می شود. شهرهای مشهور ترکیه مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و ازمیر سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سرتاسر دنیا هستند. از جمله جاذبه های تاریخی معروف ترکیه می توان به ایاصوفیه، مسجد آبی و ده ها قصر و قلعه اشاره کرد که به جا مانده از دوران امپراتوری بیزانس و همین طور امپراتوری عثمانی هستند.

لندن

ترکیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار