تابناک / پس از ماه ها بلاتکلیفی، سرانجام طیف اکثریت شورا حجت جذب را به عنوان شهردار جدید رشت معرفی کرد.
کد خبر: ۷۰۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 09 January 2019

تابناک / پس از ماه ها بلاتکلیفی، سرانجام طیف اکثریت شورا حجت جذب را به عنوان شهردار جدید رشت معرفی کرد.

 

جذب که همواره به سلامت کاری و آرامش شهرت داشته است با توجه به دو دوره حضور در شورا شناخت خوبی از وضعیت فعلی شهر رشت دارد و به دلیل حمایت از حقوق کارکنان از محبوبیت بالایی به ویژه نیروهای حجمی برخوردار است.

 

 

 

اما انتخاب حجت جذب با انتقادها و تخریب هایی ازسوی مخالفین او همراه شد که باید پرسید این انتقادات تا چه از حد از دلسوزی و دغدغه برای شهر رشت است؟

 

شاید پاسخ به سوال بالا در پاسخ به چند سوال دیگر که از چند طیف مختلف پرسیده می شود نهفته باشد:

 

۱٫برخی از آنهایی که مدعی اصولگرایی و پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب هستند به چه دلیل به شدیدترین شکل ممکن به یک گزینه که اتفاقا از اصولگرایان نیز به شمار می رود هجمه وارد کرده اند؟

 

۲٫آیا فراموش کرده اند که نگاه مقام معظم رهبری به اصلاح طلبی و اصولگرایی، تقابل نیست و آنها را به دو بال پرواز نظام تشبیه کرده اند؟ اگر فراموش نکرده اند چه دلیلی دارد که در پی رای برخی چهره های اصلاح طلب شورا به حجت جذب، بارها او را مورد شماتت قرار داده اند؟

 

۳٫اگر حجت جذب با همین ویژگی ها، تحصیلات و سوابق گزینه طیف مقابل بود آیا باز هم همین افراد و گروه ها به همین میزان منتقد انتخاب او می شدند؟ و اگر عضو اصلاح طلب طیف مقابل نیز به همراه دیگر اعضای طیف اقلیت به او رای می دادند به همین شدت نسبت به آن عضو اصلاح طلب و گزینه مورد حمایتش هجمه وارد می کردند؟

 

۴٫آیا از بین تمام ۱۱ عضو شورا تنها طیف ۵ نفره حق انتخاب دارد که با هر انتخابی از سوی طیف مقابل سیل انتقادات از سوی برخی گروه ها روانه آنها شود؟

 

۵٫آیا اختیار ارائه برنامه کاندیداها تنها با طیف شش نفره بوده است یا رئیس شورا بود که در خصوص مشمول و غیرمشمول دانستن کاندیداها با استناد به جدولی پیشنهادی به همراه واحد حقوقی شورا اعلام نظر کرد و عملا به جز حجت جذب به دیگر کاندیداها اجازه ارائه برنامه نداد؟ اگر ارائه برنامه از سوی حجت جذب تبعیض بوده است آیا رئیس شورا در این اتفاق نقشی نداشته است؟ و اساسا وقتی ایراداتی به عدم ارسال پیوست آیین نامه وارد شده است چطور می توان جذب را با قاطعیت غیرمشمول دانست؟ آیا دستگاه هایی نظیر سازمان اداری استخدامی نباید در خصوص همسطح سازی های لازم اعلام نظر کنند؟

 

۶٫آیا اظهار نظر در خصوص صلاحیت افراد پیش از اعلام نظر مراجع ذی صلاح، به نوعی تلاش برای دخالت در وظایف قانونی آن نهادها و دستگاه ها نیست؟ و آیا چنین تلاش هایی را می توان چنین تعبیر کرد که برخی اعتقاد دارند نظر دستگاه های مربوطه با اعمال فشار بیرونی قابل تغییر است؟ آیا این افراد گمان می کنند دستگاه های نظارتی، قاطعیت و صلابت لازم را در اعلام نظر مستقل ندارند؟

 

۷٫آیا احترام به تصمیم اکثریت از اولیه ترین اصول کار شورایی نیست؟ و آیا اقداماتی که دو طیف شورا را بیش از پیش در مقابل یکدیگر قرار دهد به نفع مصالح عمومی شهر است یا آن که تنها منافع طیفی و گروهی را در برخی موارد تامین خواهد کرد؟

 

۸٫امیدواریم مطرح شدن برخی مسائل در راستای استقلال رسانه ها و تلاش برای شفاف سازی موضوعات مختلف بوده باشد و چیزی جز دلسوزی علت مطرح شدن چنین انتقاداتی نبوده باشد که احتمالا چنین نیز بوده است و تنها دغدغه های موجود بیان شده است.

 

در پایان قضاوت در این خصوص که علت انتقادات شدید برخی گروه ها از انتخاب حجت جذب به عنوان شهردار رشت چه بوده است را بر عهده مخاطبان می گذاریم.

 

رشت20 /

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار