استاندار کرمانشاه از وزیر ورزش و جوانان خواست تا فینال جام حذفی فوتبال کشور در کرمانشاه برگزار شود، این خبر مهم ترین بخش صحبت‌های چند روز پیش صابر رحیمی مدیر کل ورزش و جوانان در نشست خبری اش با اصحاب رسانه بود.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس ، صابر رحیمی مدیرکل اداره ورزش و جوانان رسما اعلام کرد که هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با مکاتبه با وزیر ورزش و جوانان درخواست اخذ میزبانی فینال جام حذفی در کرمانشاه کرده است، اتفاقی که رخ دادن آن محتمل است و به نوعی هم باید گفت که قطعی شده است.

فینال از خوزستان پر کشید/ کرمانشاه میزبان جدید؟!

در اوائل سال جاری، که بحث میزبانی مجدد خرمشهر در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، یک خبر غافلگیرکننده روی خروجی خبرگزاری‌های مطرح کشور قرار گرفت؛ درخواست میزبانی کرمانشاهی برای فینال جام حذفی تیتر نخست تمام رسانه‌های ورزشی شد.

استاندار کرمانشاه که علاقه بسیار شدیدی هم به فوتبال دارد با طرح این موضوع که «برای برگرداندن روحیه امید به آسیب دیدگان زلزله» نیاز به تزریق شور و نشاط در کرمانشاه وجود دارد، از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان رسما درخواست کرد که فینال جام حذفی فوتبال کشور در این استان برگزار شود، این اتفاق در حالی رخ داد که از مدت ها پیش، خرمشهر برای میزبانی این مسابقه حساس انتخاب شده بود.

همان زمان، سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در واکنش به درخواست برای برگزاری فینال جام حذفی در کرمانشاه واکنش نشان داد و گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم چمن ورزشگاه کرمانشاه خشک شده و نور کافی ندارد، پس قطعا برگزاری فینال در این استان منتفی است!

پس از این اتفاقات، افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در مورد مشکلاتی که در فینال جام حذفی سال گذشته رخ داد، در اظهار نظری گفته بود این جام برای خرمشهر است و هر سال هم در این مکان ( ورزشگاه خرمشهر) فینال جام حذفی برگزار خواهد شد.

اما پس از برگزاری سه فینال پی در پی جام حذفی کشور به میزبانی خرمشهر، سرانجام کمیته مسابقات سازمان لیگ از عدم تمایل خود برای برگزاری این مسابقه در این شهر پرده برداشت و رسما اعلام کرد فینال بعدی جام حذفی ایران در خرمشهر انجام نمی‌شود.

بر اساس صحبت سعید فتاحی رئیس سازمان لیگ، فینال جام حذفی به دلیل گرما قطعا در خرمشهر برگزار نخواهد شد و با توجه به اینکه لیگ برتر حدود 50 روز به دلیل برگزاری جام ملت‌های آسیا تعطیل است، لیگ این فصل دیرتر آغاز می‌شود و اگر بخواهیم فینال جام حذفی را بعد از پایان لیگ انجام دهیم، نمی توانیم در گرمای خرمشهر میزبان باشیم به همین دلیل پس از برگزاری بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی تصمیمی در خصوص میزبان فینال جام حذفی خواهیم گرفت.

کرمانشاه میزبان شد، نشد؟

بالاخره این صحبت‌های ضدونقیض در نهایت با کنفرانس خبری مدیرکل اداره ورزش و جوانان کرمانشاه شفاف شد و رحیمی خبر از میزبانی قطعی کرمانشاه در فینال جام حذفی داد.

بیشتر بخوانید:
-فینال جام حذفی باشگاه های کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

این اقدام قطع به یقین خبر خوبی است، اما اجرای آن نیاز به پیش شرط‌های متعددی دارد. یکی از این مسائل عدم آمادگی لازم ورزشگاه کرمانشاه برای میزبانی از این مسابقه مهم است و به نظر می‌رسد آقای بازوند باید اقدامات لازم را برای احیا هرچند موقت ورزشگاه انجام دهند.

در حال حاضر مهم ترین استادیوم استان برای میزبانی مسبقات لیگ دسته دوم هم ایراد دارد، لذا عدم آمادگی آن این سوال را ایجاد کرده که با این وجود چطور میزبانی به کرمانشاه رسیده یا خواهد رسید؟

بنابر صحبت‌های مطرح شده، فدارسیون فوتبال به صورت جدی خواستار ترمیم ورزشگاه و به خصوص چمن آن شده است، کاری که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق دارد.

البته همه ماجرا به ورزشگاه ختم نمی‌شود و عزیزی معاون اداره ورزش و جوانان گفته «اگر فینال جام حذفی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شد جذاب بود اما استقلال از گردونه این مسابقات حذف شده و قطعا شاهد بازی دربی در این فینال نخواهیم بود.»

به هر حال اداره ورزش و جوانان گویا نمی خواهد خود را نسبت برگزاری فینال در کرمانشاه راغب نشان دهد، به هر صورت باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و از پیگری‌های صورت گرفته برای اجرای آن تشکر کرد، چرا که برگزاری مسابقه فینال به اندازه شور و نشاط را به کرمانشاه تزریق خواهد کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار