چهل و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد به ریاست استاندار در سالن استانداری یزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 09 January 2019

علمدار دبیر کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: آخرین وضعیت تحلیلی بازار، آخرین وضعیت میوه تنظیم بازار برای شب عید، گزارش وضعیت گوشت قرمز توسط اتحادیه صنف قصابان، وضعیت گوشت مرغ، گزارش وضعیت نهاده‌های دام و طیور و آخرین وضعیت شکر در استان دستور کار این جلسه بود.

علمدار بیان کرد: تامین مقدار سیب درختی و پرتغال شب عید توسط سازمان تعاون روستایی، نظارت کارگروه میوه و اعلام گزارش به دبیرخانه، اقدام در راستای ذخیره سازی گوشت، تشکیل کارگروه ویژه برای نهاده‌های دام و طیور و رفع موارد احتمالی و تامین شکر مورد نیاز واحد‌های تولیدی از مهمترین مصوبات این کارگروه بود که استاندار نیز بر ضرورت انجام این موارد تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه در تامین اقلام مورد نیاز هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: گوشت گرم وارداتی برای هرکیلو گرم بین ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ و گوشت منجمد وارداتی نیز برای هرکیلو گرم از ۲۶ هزارو ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ در بازار به فروش می‌رسد.

طالبی استاندار یزد گفت: مردم نسبت به شرایط امروز تا حدودی توجیه هستند و با دلیل افزایش قیمت‌ها هم آشنایی دارند، ولی در جریان خیلی از عملکرد‌ها نیستند.

وی افزود: ضروری است، مسئولان گزارش نظارت بر بازار و کاهش قیمت‌ها را از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی ارائه کنند تا همنوایی لازم و احساس مشترک در میان دستگاه‌ها با نخبگان، رسانه‌ها و مردم ایجاد شود.

استاندار یزد بر ایجاد شبکه‌های توزیع مناسب برای دسترسی اقشار مختلف جامعه به کالا‌های تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: شبکه‌ای هم برای توزیع خرد کالا‌ها برای طبقات محروم در مناطق کمتر برخوردار شهر یزد و سایر نقاط استان طراحی شود.

تهیه تسهیلات مورد نیاز برای تهیه میوه شب عید، تسریع در ثبت شفارش نهاده‌های دامی، استفاده از ظرفیت‌های غیرفعال بخش تولید فرآورده‌های دام و طیور، نظارت بر خروج دام و طیور از استان و شفافیت در توزیع گوشت و نظارت بر قیمت شکر از دیگر مباحث مورد تأکید طالبی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار