نماینده مردم خنج گفت: با توجه به توفیقات چشمگیر حوزه امنیت، ‌استقلال سیاسی و علم و فناوری باید اعتراف کنیم در زمینه اقتصادی و رفاه عمومی دچار کاستی فراوان گشته‌ایم.
کد خبر: ۷۰۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 08 January 2019

تابناک فارس به نقل از کسب و کار نیوز: جمشید جعفرپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ ایران اسلامی ما امروز در شرایط تهدیدات دشمنان خارجی قرار دارد و این دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در شرایط ویژه تلاش می‌کنند و برجام درس عمیق دشمن شناسی بود.

وی افزود: مذاکرات امروز با اتحادیه اروپا با امید به اینکه اتحادیه اروپایی در برابر آمریکا مسیری برای تجارت با ایران باز می‌نماید ادامه همان خوشبینی و ساده انگاری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای شکل‌گیری نظام وعده سقوط شش ماهه و یک‌ساله نظام را داده‌اند و البته چهار دهه از آن وعده‌ها گذشته است. شرایط اقتصادی امروز و فشارهای دشمن نباید سبب گردد که دستاوردهای بزرگ انقلاب به فراموشی سپرده شود، چرا که راهبرد نهایی دشمن ناامید کردن مردم از توانمندی نظام در مدیریت موفق جامعه است.

جعفرپور امنیت، استقلال، تولید درون‌زای علمی و توسعه اقتصادی را از ارکان توسعه پایدار خواند و یادآور شد: در چهلمین سال استقرار نظام به برکت فداکاری ملت، از خودگذشتگی شهیدان و رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، ایران امن‌ترین کشور منطقه پرآشوب خاورمیانه است. به جز امنیت، ایران عزتمند کشوری است مستقل که بدون تبعیت از قدرت‌های غربی و شرقی بر اساس منافع ملی از درون برای خود تصمیم می‌گیرد و در زمینه رکن سوم توسعه و پیشرفت‌های علمی گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی به برخی از دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: رشد چشمگیر تولید علم در کشور، پیشرفت‌های غرورآفرین در صنایع دفاعی و موشک، افتخارات حوزه نانوفناوری، پیشتازی در زمینه سلول‌های بنیادی، فناوری بومی شده هسته‌ای و دانش پرتاب و قرار دادن ماهواره در مدار از جمله پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است که دشمن ناچار از اعتراف به آن است. البته در بعد علمی ظرفیت کشور به حدی است که می‌تواند بیش از این شتاب گیرد و این مهم با شناسایی و توجه به نخبگان امکان پذیر است.

نماینده مردم خنج،‌ لارستان و گراش اظهار کرد: در کنار توفیقات چشمگیر حوزه امنیت، ‌استقلال سیاسی و علم و فناوری باید اعتراف کنیم در زمینه اقتصادی و رفاه عمومی دچار کاستی فراوان گشته‌ایم. دشمن با شناسایی این پاشنه آشیل فشار خود را به این نقطه متمرکز کرده و جنگی اقتصادی را به اجرا گذاشته است.

وی افزود: برخلاف جنگ تحمیلی هشت‌ساله که میدان جنگ مرزها و خاکریزهای غرب و جنوب کشور بود امروز جنگ اقتصادی در شهرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و مغازه‌ها جریان دارد و فشار شدیدی به ویژه بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه وارد می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه به دلیل سیستم تمرکزگرای کشور، مدیران میانی و صفی حضور موثری در این میدان ندارند. دولت به جای تلاش برای مدیریت اوضاع از مرکز به استانداران و فرمانداران برای ورود به این صحنه تفویض اختیار نماید تا آنان با احساس وظیفه ابتکارات خود را عملی سازند و نظارت خود را بر حوزه‌های اقتصادی اعمال کنند و اجازه ندهند که این تصور در مردم شکل بگیرد که کنترل اوضاع از دست آنها خارج شده و مردم را در برابر گرانی‌ها و مشکلات رها کرده‌اند.

جعفرپور در ادامه پیشنهاد کرد: در بودجه سال آینده حقوق نمایندگان و مقامات مسئول افزایش نیابد و یا با توجه به شرایط دشوار اقتصادی جامعه، نمایندگانی که خود داوطلب باشند حتی بخشی از حقوق ماهیانه خود را به نفع محرومان جامعه دریافت نکنند که این امر حامل پیام روشنی از همراهی مجلس با طبقات محروم می‌باشد.

وی در ادامه نطق میان دستور خود تذکراتی را در خصوص حوزه انتخابیه خود به مسئولان ذی‌ربط ارایه کرد و گفت: اقداماتی که دولت در نظر دارد در مناطق مختلف کشور اعمال نماید پس از کارشناسی‌های اقلیم فرهنگی، سیاسی و مذهبی آن مناطق باشد چون مناطق با هم متفاوت هستند و تصمیم واحد برای مناطق مختلف کشور که حساسیت‌های متفاوت دارند گاهی زیانبار بوده و نتیجه عکس می‌دهد.

نماینده مردم خنج، لارستان و گراش در مجلس افزود: احداث راه‌آهن لار- بندرعباس که به مدت ۱۰ سال است که در ردیف‌های بودجه قرار دارد با توجه به نیاز جنوب فارس و توجیه اقتصادی طرح مورد عنایت قرار گیرد و در ساخت باند دوم راه پر رفت‌وآمد جهرم- لار و لار- بندرعباس تسریع به عمل آید.

وی در پایان گفت: با توجه به مشارکت وسیع خیرین سلامت در طرح‌های شهرستان خنج انتظار دارد بیمارستان مصوب ۱۳۳ تختخوابی این شهرستان کد پروژه دریافت نماید و از محل بودجه مناطق نفت خیز برای رفع محرومیت مناطق روستایی حوزه انتخابیه‌اش بودجه مناسب اختصاص یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار