رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت: مراحل استانی و کشوری المپیاد بازی­‌های فکری رویش هفته نخست بهمن و اسفند ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌­شود.
کد خبر: ۷۰۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 08 January 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شور و نشاط بازی‌­های فکری چند روزی در 3 هزار مدرسه استان فارس جاری بود و نزدیک به 10 هزار دانش­‌آموز در دو مقطع ابتدایی و متوسطه به رقابت پرداختند. محسن کلاری، رئیس سازمان دانش‌­آموزی استان فارس از برگزاری مرحله استانی این المپیاد در هفته اول بهمن و رقابت برترین‌­های کشور با یکدیگر در هفته اول اسفند به میزبانی شیراز خبر داد.

المپیاد بازی‌­های فکری رویش در چهارمین سال برگزاری اهدافی چون ایجاد فضایی با نشاط و دور از فضای مخرب مجازی و آموزش و سرگرمی و ایجاد تفکر روشمند برای دانش‌­آموزان را دنبال می­‌کند. این بازی‌­ها در شش رشته لیوان­چینی، مکعب روبیک، جینگا، دومینو، ریورسی و بلاک آس برگزار می‌­شود.

کلاری با بیان اینکه این بازی­‌ها در دو گروه سنی ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار می‌­شود، گفت: 15 تا 20 درصد از شرکت­‌کنندگان به مرحله استانی این المپیاد راه یافته‌­اند و مرحله استانی در میان 1500 دانش‌­آموز برگزار می‌­شود که دانش­‌آموزان منتخب از 28 شهرستان در این مرحله حضور دارند.

 

 

این بازی­‌های فکری در فضایی با نشاط و مهیج افزایش تمرکز، هماهنگی بین چشم و دست، تفکر روش­مند و خلاقیت را برای دانش‌­آموزان به ارمغان می‌­آورد. فرهاد اسماعیلی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس برگزاری این المپیاد را برنامه‌­ای چند مهارتی می­‌داند که دانش‌­آموز با انجام فعالیت‌­های حسی، مهارتی و برنامه­‌های جمعی، مهارت‌­های مورد نیاز خود را در قالب این بازی‌­ها کسب می‌­کند.

رئیس سازمان دانش‌­آموزی فارس با اشاره به آموزش 800 مربی و گزینش 60 داور برای هدایت این المپیاد، گفت: امیدواریم شیراز بتواند جایگاه مناسب و مطلوب خود را در این المپیاد به دست آورد تا در مرحله بعد دانش‌­آموزان را به بازی‌­های فکری آسیایی هدایت کنیم.

کلاری همچنین از برگزاری بازی‌­های فکری در میان فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان فارس در دهه فجر خبر داد تا فرهنگیان نیز از شور و نشاط و فضای مهارتی این بازی‌­ها بهره‌مند شوند.

برچسب ها: بازی ، فکری ، شیراز ، میزبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار