براساس آمار‌های صادراتی در ۹ ماهه امسال ۴۶ میلیون دلار سنگ معدن از استان فارس صادر شده است.
کد خبر: ۷۰۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 07 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: این استان دارای معادن غنی کانی‌های غیرفلزی و سنگ‌های تزئینی است، که باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغال پایدار و افزایش تولید صادرات محور استفاده کرد .

علی همتی با اشاره به ظرفیت بالای فارس در زمینه معادن گفت: معادن فارس زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۸ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: سنگ‌های معدن خرمبید از نوع مرمریت کرم رنگ بسیار مرغوب و از شهرت جهانی برخوردار است که علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادرمی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هم اکنون در خرمبید ۲۲ معدن و ۱۳۰ کارخانه سنگبری با ظرفیت سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع سنگ با اشتغال بیش از یک هزار نفر فعال است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: وجود معادن بسیار غنی در استان ازجمله انواع خاک نسوز، انواع سنگ تزئینی، سنگ‌آهن، سرب، روی، کرومیت، مس، منگنز، سنگ گچ، دولومیت، نیکل و سنگ آهک و همچنین همجواری با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و فراهم بودن ظرفیت‌های لازم برای صادرات مواد معدنی، موقعیت ممتازی برای استان فراهم کرده است که با سرمایه گذاری‌های لازم و بهره مندی از فنآوری‌ها و تکنولوژی روز دنیا بستر بسیار مناسبی برای اشتغال استان فراهم می‌کند.
۵۰۰ معدن فعال در فارس وجود دارد و سالانه حدود ۴۰ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان تولید می‌شود.

برچسب ها: صادرات ، سنگ معدن ، فارس ، تجارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار