معاون شهرداری شیراز گفت: دو دستگاه اتوبوس افراد معتاد متجاهر هفته گذشته از هرمزگان به شیراز انتقال دادند.
کد خبر: ۷۰۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 07 January 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا محمدحسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در جلسه علنی شورای شهر گفت: پارسال در ایام نزدیک به نوروز، با هماهنگی سایر دستگاه ها، برنامه‌هایی در بحث اسکان و ساماندهی معتادان متجاهر شهر اجرایی شد.

وی افزود: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی زیر مجموعه معاونت خدمات شهری همه فعالیت‌های خود را بر روی بسته‌های فرهنگی متمرکز کرده است.

حسن پور با اشاره به توجه به مباحث پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان، ادامه داد: باید مشکلات را از کودکی رفع کنیم به همین منظور این اداره اقدام به انعقادتفاهم نامه همکاری با اداره کل کابخانه عمومی فارس در بحث کتاب و کتابخوانی، اجرای کارگاه‌های داستان نویسی با حضور اساتید برجسته، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی برای کودکان خیابانی کرده است.

وی ادامه داد: مرکز ماده ۱۶به منظور درمان معتادان متجاهر و نگهداری از ان‌ها ایجاد شده است که امسال نیز علاوه بر مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه اقایان، مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه بانوان با ظرفیت ۱۵۰ نفر نیز ایجاد شد.

حسن پور با اشاره به حضور معتادان متجاهر از استان‌های دیگر در شیراز افزود: برنامه‌هایی به منظور رفع این مشکل در نظر گرفته شده است تا این افراد را به شهر خود بازگردانند.

وی ادامه داد: در یک مورد فقط هفته گذشته دو دستگاه اتوبوس از هرمزگان حامل معتادان متجاهر به شیراز انتقال دادند و شیراز به دلیل دلسوزی مردم و هوای خوبش، منطقه‌خوبی برای زندگی چنین افرادی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به انعکاس خبر فوت یک بانوی معتاد در فضا‌های مجازی گفت: این معتاد متجاهر، مجرد و اهل کرمانشاه بود که براساس امار اداره پیشگیری و ساماندهی اسیب دیدگان اجتماعی ۶۰بار جمع اوری، ۷مرتبه به کمپ اعتیاد منتقل و ۲مرتبه به زندان افتاده بود که بر اثر استفاده زیاد مواد مخدر فوت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار