محمدمهدی قاسمی با یادآوری اینکه استان فارس به لحاظ سطح زیرکشت گل نرگس، در کشور رتبه اول را دارد.
کد خبر: ۷۰۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 06 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نخستین جشنواره گل نرگس بخش خفر، در روستای باب انار روز جمعه 14 دیماه، با حضور جمعی از مسئولان جهادکشاورزی و سازمان‌های تابعه و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری، برگزار شد.

بخش خفر از توابع شهرستان جهرم در فاصله حدود 100 کیلومتری شیراز قرار دارد و همراه با شهرستان‌های کازرون و داراب، به عنوان مراکز تولید گل نرگس در استان فارس شناخته می‌شود.

این منطقه حاصلخیز، علاوه بر گل نرگس، مرکز تولید خرما، لیموترش، انواع مرکبات و به خصوص قطب اصلی تولید لیموشیرین در فارس و حتی کشور محسوب می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بخش خفر بیشترین سطح زیرکشت گل نرگس را در فارس دارد.

محمدمهدی قاسمی با یادآوری اینکه استان فارس به لحاظ سطح زیرکشت گل نرگس، در کشور رتبه اول را دارد، گفت: خداوند نعمت‌های بی‌شماری به مردم ایران و فارس عطا کرده که با شناخت و تکیه بر ظرفیت‌های انسانی، اقلیمی و طبیعی می‌توانیم اقتصاد خودمان را شکوفا کنیم و از سایر ظرفیت‌ها نظیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا گلخانه‌ها در جهت شکوفایی اقتصاد مردم می‌توان استفاده و بهره‌ برداری کرد‌.

قاسمی گفت: مسئله اساسی امروز اقتصاد و اشتغال است که باید در کنار مردم با تکیه بر توان آن‌ها و ظرفیت ‎ های طبیعی و اقلیمی به آن بپردازیم و با استفاده از ظرفیت ‎ های بی‌شمار کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی رونق اقتصادی را برای مناطق مختلف به ارمغان بیاوریم‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: کشور ایران رتبه سوم جهان بعد از کشورهای انگلیس و هلند در تولید گل نرگس دارد و افزود: سطح زیر کشت گل نرگس در جهان 6 هزار و 700 هکتار و در ایران این سطح 970 هکتار است که استان فارس با 500 هکتار سطح زیر کشت گل نرگس بیشترین سطح زیر کشت را در کشور و بخش خفر با 300 هکتار گل نرگس رتبه اول سطح زیر کشت را در استان دارد‌.

او گفت: به دنبال این هستیم که در افق 1400 سطح زیر کشت گل نرگس را به بیش از 1400 هکتار افزایش دهیم، از این رو بسته ‎ های تحقیقاتی و ترویجی مختلفی برای گل نرگس در جهت کشت‌ وکار و فرآوری تهیه شده که با کمک شما مردم عملیاتی و اجرایی می‌شود‌.

قاسمی با اشاره به این‌که در جهان غیر از گل شاخه بریده نرگس، فرآوری این گل در قالب روغن، اسانس و ... مورد توجه قرار دارد، اما در استان ما فرآورده ‎ دیگری از گل نرگس نداریم، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی و بخش صنایع تبدیلی این سازمان این آمادگی را دارد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذارانی که متقاضی سرمایه‌گذاری این حوزه هستند، قرار دهد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری از این نعمت الهی داشته باشیم‌.

 هدف از برگزاری نخستین جشنواره گل نرگس خفر، معرفی جاذبه‌های گردشگری و کمک به ثبت ملی شدن نرگس‌زار‌های بخش خفر برگزار شده است.

بازدید از نرگس‌زارهای بخش خفر، جشنواره غذا‌های سنتی، نمایش صنایع دستی، معرفی و فروش محصولات کشاورزی و باغی، ایجاد بستر و پل ارتباطی میان فعالان کشاورزی و سرمایه‌گذاران برای تاسیس کارخانه‌های صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در منطقه از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

برچسب ها: فارس ، تولید ، گل نرگس ، کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار