رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه گفت: پروژه مرمت قلعه تیجرد در قالب یک مجموعه توریستی از جمله طرح های اقامتی پذیرایی بزرگی است که در شهرستان ابرکوه در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۹۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 06 January 2019

مجاهد کرباسی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری از جمله توسعه زیرساخت‌های گردشگری مانند بوم گردی‌ها، اقامتگاه‌ و سفره خانه های سنتی،مجتمع های بین راهی، تاکسی گردشگری دیگر فضاهای تاریخی برای مطرح شدن ابرکوه به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری انجام شده است.

کرباسی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های بزرگ بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری در ابرکوه، دایر کردن مجموعه توریستی عشایری تیجرد است که مجوز موافقت اصولی اولیه در قالب اقامتگاه سنتی برای آن از سوی میراث فرهنگی صادر و در قالب طرح بازسازی و مرمت قلعه تیجرد در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی بنا دارد ضمن سامان‌دهی قلعه که دارای 30 اتاق است، در زمینی به مساحت 150 هکتار بخش‌های دیگری از جمله دو موزه، رستوران و کافی‌شاپ، بخش رصد ستارگان، زمین‌های ورزش اعم از فوتبال و والیبال ساحلی، زمین‌بازی کودکان، برکه و استخر ماهیگیری، قنات و باغات میوه و حدود 20 سیاه‌چادر مربوط به عشایر به آن اضافه کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه افزود: هم‌اکنون مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات از منابع اشتغال پایدار روستایی به این پروژه اختصاص‌یافته و در کارگروه استان تصویب شده است که قرار است از طریق صندوق کارآفرینی امید شهرستان پرداخت شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار این طرح در نظر دارد علاوه بر جذب توریست‌های خارجی محیط و بستری را فراهم کند که گردشگران داخلی از سراسر کشور بتوانند طی برنامه‌ریزی‌های شاد و مفرحی که برای آنان در نظر گرفته شده است، از صفر تا صد یک زندگی ساده روستایی و عشایری را تجربه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار