مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز از راه‌اندازی ۴ گرمخانه برای افراد بی‌خانمان در این كلان‌شهر خبر داد و گفت: ۲ گرمخانه راه‌اندازی شده است و ۲ گرمخانه دیگر نیز طی روزهای آتی راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 05 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: در پی انتشار خبری مبنی بر فوت یك بانوی بی‌خانمان در شیراز به علت سرما و راه‌اندازی پویش «گرمخانه برای گلبس» مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز نشست خبری فوری امروز، ۱۵ دی‌ماه برگزار كرد.
یوسف آفرینی در این نشست خبری با بیان اینكه گر‌خانه‌هایی به استعداد صد نفر در شیراز راه اندازی شده است، گرمخانه را محلی برای اسکان موقت آسیب دیدگان اجتماعی برشمرد و گفت: در این گرمخانه‌ها علاوه بر توزیع یك وعده غذای گرم، امكانات لازم برای استحكام و استراحت شبانه آسیب دیدگان فراهم شده است.
وی اظهار كرد: از امشب، شامگاه پانزدهم د‌ی‌ماه دو دستگاه مینی‌بوس از چند نقطه محل تجمع آسیب‌دیدگان اجتماعی كار انتقال افراد متقاضی را به گرمخانه انجام می‌دهد.
آفرینی با بیان این دو گرمخانه در مجموع صد نفر ظرفیت برای اسكان آسیب‌دیدگان زن و مرد دارد، گفت: دو گرمخانه دیگر نیز طی روزهای آتی راه‌اندازی خواهد شد تا ظرفیت اسكان به ٢٠٠ نفر برسد.
وی با اشاره به فوت یك كارتن خواب زن در هفته گذشته در شهر شیراز گفت: این بانوی آسیب‌دیده بیش از ٦٠ بار توسط اداره پیشگیری جذب شده و هفت مرتبه برای ترك اعتیاد به كمپ هدایت شد.
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز مدعی شد که علت مرگ بانویی که چهارشنبه شب در کنار یک کوچه در شیراز فوت کرده بود، مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.
آفرینی در ادامه از حضور نزدیك به یک‌هزار آسیب دیده اجتماعی در این كلانشهر خبر داد و گفت: مركز ماده ١٦ شهرداری در حال حاضر ظرفیت ٢٤٠ نفر دارد كه امكان افزایش ١٠٠ درصدی این ظرفیت پیش‌بینی و تعریف نیز شده است.
وی با بیان اینكه ساختمان مركز ماده ١٦ زنان نیز آماده شده و علوم پزشكی اجازه استفاده از آن را داده است، علت عدم بازگشایی این مركز را كمبود اعتبارات عنوان كرد.
آفرینی یادآور شد: هزینه نگهداری زنان آسیب دیده در این مركز بر عهده بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس است اما به دلیل كمبود بودجه این مركز با گذشت شش ماه از تجهیز هنوز راه‌اندازی نشده است.
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینكه این اداره در كنار انجام وظایف ذاتی خود آموزش‌های مهارت كنترل خشم، حل مسئله و فرزند پروری را برای جامعه آسیب‌دیده در دستور كار قرار داده است، گفت: هزینه درمان معتادان خود معرف به این اداره رایگان خواهد بود.
آفرینی همچنین گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از معتادان دارای بیماری عفونی و خاص تحت پوشش بیمه درمان قرار خواهند گرفت.
وی همچینن با بیان اینكه اولین پایگاه رایگان تشخیص بیماری ایدز در این اداره راه‌اندازی شده، افزود: برای بهبود فضای كار در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی همه دستگاه‌های دانشی باید پای كار بیایند.
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با تاكید بر اینكه شهرداری در حوزه معتادان متجاهر وظیفه‌ای ندارد، گفت: به دلیل اینكه گاهی مرز بین كودكان كار و متكدی با معتادان متجاهر مرز مشتركی می‌شود شهرداری در این بخش نیز ورود كرده و با تمام توان رویكردهای اساسی و محوری مرتبط با این بخش را دنبال می‌كند.
آفرینی با بیان اینکه خشونت در برخورد با آسیب دیدگان اجتماعی خط قرمز آن اداره است، گفت: ظرفیت ماده ١٦ ما مشخص است و با ان شاءالله و ماشاءالله اتفاقی نمی‌افتد .
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز، تعداد كارتن خواب‌ها در سطح شهر شیراز را نزدیك به یك‌هزار نفر اعلام كرد كه حدود ١٠ درصد آن را زنان تشكیل می‌دهند.
وی با بیان اینكه بهترین مكان برای ایجاد گرمخانه در محل تجمع آسیب دیدگان اجتماعی است، تأكید كرد كه ساكنین این مناطق باید كوتاه بیایند و اجازه دهند گرمخانه برای این افراد پیش‌بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار