مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه کاریکاتور با موضوع اختلاس، احتکار، تحمل گرایی و فساد اداری در کرمانشاه برپا می‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فخرالدین دوست‌محمد از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع اختلاس، احتکار، تحمل‌گرایی و فساد اداری خبرداد و اظهار داشت: این نمایشگاه به زودی در کرمانشاه توسط خانه کاریکاتور حوزه هنری کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری استان کرمانشاه از رونمایی کتاب دنیای وارونه من، رونمایی از عروسک های خانواده غولولو اثر منا ابراهیمی در نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی خبرداد و افزود: تقدیر از شرکت کنندگان ورک‌شاپ یک روزه کاریکاتور کتاب و کتاب‌خوانی از برنامه‌هایی بود که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اجرا شد.

دوست‌محمد با بیان اینکه خانه کاریکاتور حوزه هنری استان کرمانشاه از سال 1389 فعالیت‌های خود را آغاز کرده است بیان کرد: فعالیت‌هایی در قالب آموزش‌وپرورش هنرجویان و علاقه‌مندان به این هنر، برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی کاریکاتور، ورک‌شاپ و مسابقات کاریکاتور، کارگاه‌های هفتگی و نشست‌های تخصصی کاریکاتور در این خانه انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد گالری مجازی در سایت حوزه هنری برای اعضای خانه کاریکاتور و اختصاص صفحاتی در مطبوعات محلی برای معرفی آنها در محافل هنری و بسترسازی جهت شرکت آنها در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از دیگر اقدامات این حوزه است.

مدیر خانه کاریکاتور و طنز حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به اینکه در معرفی هنر کاریکاتور و چهره‌های موفق این عرصه در سطح کشور، خانه کاریکاتور استان به عنوان یکی از مراکز فعال در این زمینه شناخته شده است گفت: از سال 1389 تاکنون نمایشگاه گروهی عکس و کاریکاتور، برگزاری نمایشگاه انفرادی کاریکاتور «مجموعه آثاری از محمد بابایی مهر» برپا شده است.

وی با اشاره به چاپ مجموعه آثار 12 نفر از هنرمندان کاریکاتوریست خانه کاریکاتور کرمانشاه تحت عنوان بیداری اسلامی در سال 92 گفت: برگزاری کارگاه‌های هفتگی نقد، بررسی و آموزش کاریکاتور؛ تهیه و ارسال 17 اثر کاریکاتور با موضوع احترام به قانون شهرداری جهت تهیه بنر و نصب در فضاهای مختلف شهری؛ اهدا فایل 47 اثر کاریکاتور با موضوع احترام به قانون و احترام به سالمندان به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه‌های سیار و تهیه بنر در سطح شهر از جمله دیگر فعالیت‌های این خانه بوده است.

دوست‌محمد بیان کرد: همچنین نمایشگاه‌های گروهی کاریکاتور به مناسبت همدردی با کودکان فلسطینی با عنوان« کودکان بی آشیان»، پالایشگاه فکر، « حقوق بشر آمریکایی»، « سالمندان، سفیران صلح اند»، « احترام به قانون» تاکنون در خانه استان برپا شده است.

وی افزود: نمایشگاه انفرادی با عنوان « دنیای وارونه من » و « آسیب‌های اجتماعی » مجموعه آثاری از فخرالدین دوست محمد در نگارخانه حوزه هنری استان کرمانشاه نیز تاکنون برپا شده است.

مدیر خانه کاریکاتور و طنز حوزه هنری کرمانشاه عنوان کرد: ورک شاپ‌ها و مسابقات کاریکاتور متعددی با عناوین تکیه‌گاه لاله‌ها، رؤیای پوچ ترامپ، پرواز آسمانی به مناسبت حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و حقوق بشر آمریکایی نیز برگزار شده است.

وی از نشست‌های تخصصی کاریکاتور در این عرصه خبر داد و اظهار کرد: از جمله این نشست‌ها برگزاری نشست تخصصی از ایده تا اجرا در کاریکاتور در دانشگاه فرهنگ و هنر توسط فخرالدین دوست‌محمد، نشست تخصصی با حضور محسن نوری نجفی با عنوان « نقش و اهمیت کاریکاتور به عنوان یک رسانه تصویری در جهان امروز»، نشست تخصصی توسط فخرالدین دوست‌محمد با عنوان «موقعیت در کاریکاتور»، « بررسی کاریکاتور مطبوعاتی از انقلاب تاکنون» با حضور امیر سهیلی، خباز ساعدی و سیامک غلامی از خانه کاریکاتور سنندج است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار