حجت‌الاسلام محمدجلال ناطقی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر جهرم اظهار داشت: امروزه بحث آب در کشور ما و به‌ویژه در شهرستان یک بحران جدی است.
کد خبر: ۶۹۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 04 January 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدجلال ناطقی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر جهرم اظهار داشت: امروزه بحث آب در کشور ما و به‌ویژه در شهرستان یک بحران جدی است.

خطیب نماز جمعه جهرم به برداشت بی‌رویه آب زیر زمینی اشاره کرد و گفت: در شهرستان جهرم 6 هزار و 800 چاه فعال است که از این تعداد 2 هزار و 800 چاه مجوز ندارد.

وی بیان کرد: اگر آب سرمایه ملی و متعلق به همه مردم در تاریخ است افراد و اشخاص حق ندارند بی‌رویه از آن استفاده کرده و هر طور که خواستند از منابع آب زیر زمینی استفاده کنند.

ناطقی با اشاره به اینکه برخی افراد چه حقی دارند که برای منافع شخصی خود به جان منابع ملی افتاده‌اند، گفت: ما باید از باغداران و کشاورزان حمایت کنیم اما از کارهای غیرمجاز نباید دفاع کرد.

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به اینکه باید بپذیریم که مشکل آب جدی است بیان داشت: باید کارگروه ویژه‌ای متشکل از کارشناسان دستگاه قضایی، فرمانداری، جهاد کشاورزی و شورای شهر تشکیل و با مشورت از باغداران و کشاورزان برای این مشکل راهکار پیدا کنند.

ناطقی با انتقاد از وجود 2 هزار و 800 چاه غیر مجاز در سطح شهرستان جهرم و مسلوب‌المنفعه شدن تعداد اندکی از آن گفت: برخی آمار گفته شده 50 حلقه چاه که آن هم مربوط به افراد ضعیف است مسلوب شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون هست باید برای همه اجرا شود، تاکید کرد: نباید در این زمینه میان افراد فرق گذاشته شود.

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به اینکه باید چاه‌های غیرمجاز افرادی که قدرت داشته نیز مسدود شود، گفت: باید مسئله آب را جدی بگیریم و مسوولین این مسئله را سرسری و نایده نگیرند.

ناطقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت‌هایی در فضای مجازی در مورد دفاع مقدس و عملیات‌های آن گفت: گاهی فردی صحبت یا مصاحبه‌ای می‌کند که به آن درست توجه نمی‌شود و کلماتی به کار می‌رود که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار