اسماعیلی با این توضیح که دستور کار نهایی می بایست به نحوی می بود که توان ورود به آن را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: سر انجام پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که راه کارهای سازنده ما خشکسالی و مقابله با واحدهای نیمه فعال و راکد می بایست باشد.
کد خبر: ۶۹۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 01 January 2019

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری:مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در جلسه کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج استان فارس گفت: با بررسی مسائل اقتصادی استان، خشکسالی، خام فروشی، کمبود صنایع تبدیلی، نبود مشاور، بسته های تشویقی، صادرات، واردات و ... از جمله مشکلات عمده استان فارس در مباحثی اقتصادی و تولیدی می باشد.

وی ادامه داد: بنابر راهبردی که چیده شد، مدیریت خشکسالی، نرخ بیکاری و توسعه کارآفرینی در دستور کار ما قرار گرفت.

اسماعیلی با این توضیح که دستور کار نهایی می بایست به نحوی می بود که توان ورود به آن را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: سر انجام پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که راه کارهای سازنده ما خشکسالی و مقابله با واحدهای نیمه فعال و راکد می بایست باشد.

وی با اشاره به نگاه کارگروه مبنی بر استفاده از ظرفیت های اقتصادی استان عنوان کرد: راه اندازی 304 واحد تولیدی در سطح استان و افتتاح 500 صندوق قرض الحسنه از جمله موارد مهمی می باشد که در این راستا صورت گرفته است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در ادامه از اقدامات اثربخش صورت گرفته در استان فارس بیان داشت: بحث های پروژه های اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های موجود، برنامه های مدیریت آب با لحاظ قابلیت اجرایی شدن، توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد قطب های تولیدی منطبق با استعدادهای استان، حمایت از واحدهای تولیدی، کارگاهی و کارخانجات، مهارت افزایی افراد و گروه های فعال و مشتاق در سطح استان، مشاوره در اخذ مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت در ادارات و ارگان ها و برگزاری دوره های آموزشی جهت نیل به اهداف عالیه مدنظر از جمله اقدامات اثربخش در زمینه فعال سازی و بهبود شرایط اقتصادی استان فارس می باشد.

وی با اذعان به عملکرد موفق و قابل توجه کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج استان فارس متذکر شد: سه نفر از افراد برتر و برگزیده حوزه اقتصاد در سطح کشور از اعضای کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج استان فارس می باشند.

این مقام مسئول از گرفتن 30 سیب سلامت برای کارگاه های تولیدی در سال 97 خبر داد و گفت: تسهیل روند صدور مجوزهای بهداشتی واحدها و کارگگاه ها با هدف تقویت کارگاه و واحدهای تولیدی در سال 97 صورت گرفته است.

 

وی در آخر ابراز کرد: تعاملات سازنده ای با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس داشتیم و انتظار می رود که با سایر ادارات و دستگاه ها از جمله منابع طبیعی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و استانداری فارس تعاملات و همکاری ها افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار