پروژه های گردشگری برای توسعه صنعت توریسم در خوی اجرا میشود .
کد خبر: ۶۹۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 31 December 2018

مهندس اکبرزاده شهردار خوی در دیدار و گفتگو با فعالین فرهنگی و اجتماعی شهرخوی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های تاریخی این شهر گفت : شهرهای مختلف تاریخی دارای برند ویژه ای جهت معرفی در سطح ملی و فراملی هستند و طبیعتا این برندها جایگاه خاصی در جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم این شهرها دارند.
شهردار خوی افزود: با توجه به تعدد آثار تاریخی، پیشینه فرهنگی غنی شهر خوی می بایست تمام توجه خود و چشم انداز توسعه شهری را برای معرفی این ظرفیت های ارزشمند و بر مبنای احیای ماهیت های تاریخی خوی تدوین کنیم.

وی اضافه نمود : طی سالهای اخیر رویکرد شهرداری به سمت و سوی اجرای پروژه های کلان و تاثیرگذار در حوزه گردشگری تغییر یافته و در کنار اجرای پروژه های فاخر این حوزه همچون اجرای باغ پوریای ولی، ساماندهی و اجرای محوطه سازی شمس، بازسازی و بهینه سازی محوطه آثار تاریخی و تلاش در جهت بازگرداندن این آثار به زندگی روزمره مردم و کمک به احیای هویت تاریخی این آثار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار خوی تاکید کرد : بر همین اساس و با توجه به لزوم احیای آثار تاریخی برای حفظ این میراث ارزشمند، بزودی محوطه سازی کلیسای سورپ سرکیس نیز با توجه به طراحی ها ی صورت گرفته آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شمس تبریزی در توسعه فرهنگی خوی تاکید کرد: آرامگاه شمس و وجود این شخصیت ارزنده در خوی برند اصلی شهر و مهمترین ظرفیت برای توسعه فرهنگی است.
اکبرزاده تصریح کرد: توسعه اقتصادی شهر بر پایه صنعت توریسم و گردشگری از مهمترین دیدگاه ها و مبانی راهبردی است که بر اساس این نگاه جامع، تمام تلاش شهرداری برای ایفای نقش اصلی در امور مربوط به آرامگاه شمس بر اساس نگاه جامعی صورت گرفته و ثبت ملی و جهانی این آرامگاه قطعا تاثیرات بسیار چشمگیری در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد.

شهردار خوی گفت: درکنار احیای آثار تاریخی موجود، تعریف و اجرای پروژه های جدید جاذب گردشگر از مسایل کلان مدیریت شهری بوده و در زیباسازی شهری نیز به موضوع هویت بخشی به فضای شهر بر اساس پیشینه تاریخی توجه ویزه ای صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه های جاذب گردشگر و فضای شهری جدید اجرای کمربندی ضلع غربی شهر و طراحی آن با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و ارائه طرح های مناسب برای استفاده خانواده ها و مسافرین در کنار این پروژه عمرانی است و مسیرهای دسترسی به تپه شهدای مطهر گمنام که خود این پروژه نیز بعنوان پروژه معنوی بسیار ارزشمند مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته از یک سو و دسترسی به باغ تاریخی دلگشا که احیا و احداث این باغ نیز در دست اجراست در این منطقه مسیر گردشگری، رفاهی و تفریحی ویژه ای را رقم خواهد زد.

مهندس اکبرزاده در پایان سخنان خود گفت: مهمترین وظیفه و رسالت اصلی شهرداری ایجاد فضای شهری آرام و مناسب برای شهروندان بوده و امروز این رویکرد با اهمیت دادن به مسایل فرهنگی،گردشگری و عمرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار