رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی که در فصل زمستان از شیراز و استان بازدید می‌کنند بسیار پایین است افزود: این در حالی است که شرایط بد اقتصادی که در جامعه حاکم شده است باعث‌شده گردشگری‌از سبد خانوارهای ایرانی حذف شود در نتیجه این مهم سبب شده که بیشتر اتاق هتل‌های استان خالی از مسافر باشد.
کد خبر: ۶۹۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 30 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایلنا:سید‌حسن سیادتان با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی که در فصل زمستان از شیراز و استان بازدید می‌کنند بسیار پایین است افزود: این در حالی است که شرایط بد اقتصادی که در جامعه حاکم شده است باعث‌شده گردشگری‌از سبد خانوارهای ایرانی حذف شود در نتیجه این مهم سبب شده که بیشتر اتاق هتل‌های استان خالی از مسافر باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری پایدار و اقتصاد پایدار به عنوان نسخه شفا‌بخش رونق توریسم در استان فارس محسوب می‌شود ادامه داد: اگر خواستار رونق گردشگری در شیراز و فارس هستیم باید سرمایه‌گذاری مطلوبی در این بخش انجام شود.

رئیس جامعه هتلداران فارس ادامه داد: اگرچه اکثر گردشگرانی که با هدف زیارت و سلامت از کشورهایی مانند عراق به ایران می آیند اما نباید فراموش کرد که حدود 90 درصد از گردشگران اروپایی که وارد کشور می شوند استان فارس، اصفهان و یزد را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب می کنند به طوری‌که بازدید از شهر شیراز و اماکن تاریخی فارس از برنامه‌های مهم این گردشگران به شمار می آید.

سیادتان با بیان اینکه کانالهای تلویزیونی برون مرزی باید به تبلیغ و معرفی اماکن تاریخی و آثار گردشگران ایرانی بپردازند افزود: حضور ایران در نمایشگاه‌های خارج از کشور سبب تبلیغ اماکن تاریخی و گردشگری ایران می‌شود که این می‌تواند تاثیر مطلوبی در جذب گردشگران داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین رونق گردشگری در کشور ایران نیازمند یک سرمایه‌گذاری اولیه است که این مهم می‌تواند گردشگری استان و شیراز را ترویج دهد.

رئیس جامعه هتلداران استان افزود: در حال حاضر گردشگران فرانسوی و آلمانی ، ایتالیا، اسپانیا از جاذبه‌های کشور و استان بازدید می کنند.

وی به تعداد هتل‌های استان اشاره کرد و گفت: تعداد 84 هتل در استان وجود دارد و 19 هتل هم در حال احداث هستند.

سیادتان تصریح کرد: اگرچه شرایط اقتصادی موجود در جامعه تاثیرات زیادی را بر روی هتل ها گذاشته و سبب شده که با رکود مواجه شوند اما مدیران هتل ها تمام تلاش خود را انجام می دهند تا نیروهای خود را تعدیل نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار