مدیر کل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده در استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛از این تعداد بیمه شده ۱۸ درصد حق بیمه پرداخت می کنند و بیش از ۸۲ درصد هیچ گونه حق بیمه ای را به سازمان بیمه سلامت پرداخت نمی کنند.
کد خبر: ۶۹۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 25 December 2018

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: فرهاد لطفی در نشست خبری روز سه شنبه افزود: صندوق روستاییان بیش از ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و بیمه همگانی بیش از ۵۶۲ هزار نفر معادل ۲۰ درصد بیمه شدگان شامل می شوند که هیچ گونه حق بیمه ای را پرداخت نمی کنند.

لطفی افزود: صندوق سوم از نظر جمعیتی صندوق کارکنان دولت است که بیش از ۳۶۵ هزار نفر و ۱۵ درصد بیمه شده ها است؛ صندوق سایر اقشار حدود ۹۵ هزار نفر معادل ۴ درصد جمعیت بیمه شده و آخرین صندوق ایرانیان حدود ۳۴ هزار نفر معادل یک درصد از جمعیت بیمه شده ها است.

به گفته وی از این تعداد بیمه شده ۱۸ درصد حق بیمه پرداخت می کنند و بیش از ۸۲ درصد هیچ گونه حق بیمه ای را به سازمان بیمه سلامت پرداخت نمی کنند.

**بیمه شدگان صندوق روستائیان و بیمه سلامت همگانی تنها به مراکز دولتی مراجعه کنند
مدیرکل بیمه سلامت فارس خاطرنشان کرد: صندوق روستائیان و بیمه سلامت همگانی که حق بیمه پرداخت نمی کنند باید تنها به مراکز دولتی مراجعه داشته باشند.

لطفی افزود: افراد تحت پوشش بیمه رایگان برای دریافت خدمات از مراکز خصوصی می توانند تحت پوشش صندوق ایرانیان درآیند.

وی به تعیین سقف پرداختی بیمه سلامت اشاره و افزود: سازمان بیمه سلامت در کشور سقفی برای بیمارستان ها و مراکز تعیین کرده که در چارچوب این سقف حرکت کنند.

لطفی با بیان اینکه بیمارستان ها مکلف به مدیریت بیمار هستند؛ خاطر نشان کرد: افرادی که خدمات بیشتری می خواهند باید در صندوق ایرانیان عضو شوند و حق بیمه پرداخت کنند.

**پوشش ۶ هزار و ۵۰۰ نفری بیماران خاص در بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از خدمات بیمه سلامت تحت پوشش قراردادن بیماران خاص است؛ یادآور شد: نزدیک به ۶ هزارو ۵۰۰ نفر بیمار خاص شامل بیماری هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش داریم که براساس مصوبه عالی شورای حق بیمه به آنها پرداخت می شود.

لطفی افزود: در چند ماه اخیر کشور در تهیه دارو و موارد مصرفی دچار مشکل شد و آنچه موجود بود و دولت مشخص کرده مکلف به پرداخت هستیم.

**مطالبات سال ۹۷ بیمه سلامت به روز پرداخت می شود
مدیر کل بیمه سلامت فارس همچنین در خصوص پرداختی بیمه سلامت به مراکز دولتی گفت: تا شهریور۹۷ براساس تفاهم نامه کل بخش های دانشگاهی پرداخت شده و دراین زمینه به روز هستسم و همچنین ۷۰ درصد مطالبات بخش های دولتی و دانشگاهی در مهر و آبان ماه پرداخت شده است.

لطفی افزود: در مراکز خصوصی به غیر از داروخانه ها در درمانگاه، مطب، پاراکیلینیک و… تا شهریورماه ۱۰۰ درصد پرداخت می شود و ۶۰ درصد مهرماه نیز علی الحساب نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بدهی به مراکز دولتی، داروخانه خصوصی، بیمارستان و پاراکلینیک خصوصی در سال ۹۶ به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد؛ یادآور شد: این میزان بدهی در سال گذشته معادل سه ماه در بخش دولتی و ۹‌ماه در مراکز بخش خصوصی است.

لطفی ادامه داد: بدهی به داروخانه بابت سال ۹۶ تسویه می شود و قسمتی هم به مراکز خصوصی اختصاص خواهد یافت.

این مقام‌ مسوول با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مطالبه پزشک خانواده شهری تا شهریورماه پرداخت شده؛ عنوان کرد: ۲۰ درصد باقیمانده هم پایش و پرداخت می شود و همچنین مطالبه پزشکان خانواده در ماه مهر و آبان تا چند روز دیگر پرداخت می شود‌.

مدیر کل بیمه سلامت همچنین در خصوص لغو یک طرفه قراردادهای بخش خصوصی گفت: لغو قرارداد یک طرفه مراکز خصوصی که از شهریورماه آغاز شد با پیگیری های صورت گرفته به زودی تعیین تکلیف و مجدد قرارداها با مراکز خصوصی بسته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار