مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی برای استقلال کامل از تلگرام تمام شد اما در این چند ماهه چه چیزهایی برای ما ثابت شد؟
کد خبر: ۶۹۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 25 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مشرق، محمدحسین سیاح طاهری در صفحه شخصی‌اش نوشت:  مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی برای استقلال کامل از تلگرام تمام شد و من که هم اکنون در حال استفاده از این «پوسته» هستم، واقعا نمی‌دانم که آیا این اتفاق حاصل شده است یا نه؟ ان شا الله که رخ داده باشد.

 

اما وقایع چندماهه اخیر بعد از فیلترینگ تلگرام چیزهایی را ثابت کرد؛

 

۱- ثابت شد اینکه می‌گفتند مهمترین مشکل پیام رسان داخلی، نبود اعتماد مردم است، غلط بود و هم اکنون به گفته معاون وزیر ارتباطات، نزدیک به سی و پنج میلیون نفر از این نسخه در حال استفاده هستند.

 

۲- ثابت شد اینکه گفته می‌شود فیلترینگ سیاستیشکست خورده است، و بچه های ده ساله هم به راحتی می‌توانند فیلترشکن نصب کنند، صحیح نیست و مردم همیشه راه هموار پیش رو را به راه ناهموار ممکن، ترجیح می‌دهند و حوصله چک کردن فیلترشکن‌ها را ندارند.

 

۳- ثابت شد آنها که شعار می دادند: "بخش خصوصی باید همه کاره باشد، از استارت آپ ها حمایت کنید، توی سر جوان نخبه کشور نزنید که فرار نکند و..." پایش که بیفتد، به راحتی زحمات چندماهه و چند ساله جوانان ایرانی را رها می‌کنند و به نمونه خصولتی بیش از بخش خصوصی اعتماد می‌کنند.

 

۴- ثابت شد که انقلابی‌گری به شعار نیست که بر در سازمان‌ات بنر عکس رهبر را سه متر در چهار متر بزنی که "سال تولیدملی و حمایت از کالای ایرانی مبارک" اما به موقع نه تصمیم بگیری و نه برای رسیدن به این هدف تلاش کنی و هزینه بدهی. پیام‌رسان‌های ایرانی لنگ سرور و رک و... باشند شما هم برای آنها شرط و شروط بگذاری.

 

۵-  ثابت شد، هنوز نگرش مسئولان ما چندان رشد نکرده است که منفعت کوتاه مدت سازمانی را فدای منفعت درازمدت ملی کنند. مسئولان کشور نشان دادند، نمی‌توانند تنها دو ماه صبر کنند تا (اگرچه افتان و خیزان اما برای همیشه) کشور از شر اشراف دشمن بر داده‌های کاربران ایرانی نجات یابد، اما می‌توانند دوازده ماه صبر کنند تا یک محصول قلابی اما بزک شده و زیبا! تبدیل به محصول واقعی شود.

 

این وسط من فقط دلم برای آن بچه حزب اللهی می‌سوزد که شبانه روز کار کرد تا احمدی‌روشن‌وار استقلال کشور را در یک سرویس پایه و استراتژیک فراهم کند، اما سرخورده به جامعه برگشت. دور نیست که بعدها هرکس که برای مشورت پیش او بیاید، بگوید «نکن برادر من. مسئولان هر وقت که خطر احساس کنند، هر وعده و وعیدی که به تو داده باشند، فراموش می‌کنند، به سادگی تو را قربانی خواهند کرد. منفعت خودت رو ببین نه نظام...»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار