شیراز با تنوع آب و هوایی زیاد و اقلیم چهار فصلش، در تمام طول سال برای هر ایرانی گردش دوست، آماده میزبانی است.
کد خبر: ۶۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 22 December 2018

تابناک فارس به قل از باشگاه خبرنگاران: شهر پرآوازه‌ی ایرانی که زیبایی‌های بی نظیر آن نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان زبان زد شده است.

این شهر دیدنی در جنوب شرقی ایران قرار دارد و به دلیل جاذبه‌های دیدنی منحصر به فردی که دارد، سالانه از جای جای نقاط دنیا برای دیدن آن به شیراز سفر می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی شهر شیراز
شهر شیراز، از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است و اطرافش را رشته کوه‌های نسبتا بلندی احاطه کرده است. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. مساحت شهر شیراز حدود ۲۴۰ کیلومتر از خاک ایران را برای خود اختصاص داده است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شده یک میلیون و هشتصد هزار نفر بوده است.

سفر زمستانی به دیار حافظ + تصاویر

حافظیه استان فارس


آرامگاه حافظ، شاعر قرن هشتم، در شیراز قرار دارد و این مکان یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است. این آرامگاه ۶۵ سال بعد از درگذشت حافظ به دست وزیر حاکم وقت در شیراز ساخته شد و در طول سال‌ها بار‌ها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

 

حافظیه دو صحن شمالی و جنوبی دارد و تالاری به طول ۵۶ متر و عرض ۸ متر این دو صحن را از هم جدا کرده است. این تالار باشکوه ۲۰ ستون سنگی به ارتفاع ۵ متر دارد.

سفر زمستانی به دیار حافظ + تصاویر

تنگه رغز، داراب استان فارس


تنگه رغز در ۳۰ کیلومتری شهر داراب و در جنوب استان فارس قرار دارد. این تنگه از دو طرف با دیوار‌های بلند محصور شده است و در آن ۶۴ آبشار جاری شده است که حداقل ۶ تا ۶۴ متر گزارش شده اند و برای گردشگران غیر مجهز، تنها ۱۴ آبشار قابل دسترسی است.

سفر زمستانی به دیار حافظ + تصاویر

دریاچه مهارلو استان فارس


تخت جمشید و پاسارگاد را بگذارید برای فصل‌های دیگر! دریاچه مهارلوی استان فارس در زمستان یکی از زیباترین مناظر ایران را خلق می‌کند.

سفر زمستانی به دیار حافظ + تصاویر

این دریاچه هم البته مثل دریاچه ارومیه این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد، اما در این موقع سال همچنان مناظر فوق العاده‌ای خلق می‌کند.

برای رفتن به این دریاچه کافی است از شیراز به سمت سروستان حرکت کنید و پس از ۵۰ کیلومتر این دریاچه با گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر و پوشش گیاهی زیبای اطراف آن پذیرای شما است.

برچسب ها: گردشگری ، شیراز ، زمستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار