مدیرکل انتقال خون استان خبرداد؛
مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۳۵ هزار نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند.
کد خبر: ۶۹۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 22 December 2018

تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۳۵ هزار نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۲۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و بیشترین مصرف خون نیز مربوط به گروه خونی O بوده است.

تقوایی افزود: بیماران سرطانی، هموفیلی و بیماری‌های خونی و کلیه مواردی که به خون یا فرآورده‌های خونی نیازمند باشند از سوی بیمارستان و مراکز درمانی درخواست خود را آورده و تحویل می‌گیرند و در حال حاضر ذخایر خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی شرایط لازم جهت اهدای خون را وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم، سن ۱۸ سال تمام تا ۶۵ سالگی، داشتن وضعیت جسمانی سالم وبه همراه داشتن اصل کارت ملی بیان کرد.

تقوایی مدیرکل انتقال خون استان اظهارداشت: چهار مرکز خون گیری در سطح استان دایر است که مرکز اصلی واقع در یزد میدان ابوذر از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۹ فعالیت دارد.

وی مراکزا دیگر خونگیری را مرکز خونگیری واقع در آزادشهر فلکه ۵، اردکان و مرکز خونگیری میبد اعلام کرد که آماده خونگیری از هموطنان هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باسرد شدن هوا استقبال جهت اهدای خون کاهش می‌یابد که از تمام اهدا کنندگان خون دعوت به عمل می‌آید تا در فصل سرد سال بیماران را فراموش نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار