مدیر پایگاه پژوهشی میراث جهانی پاسارگاد گفت: گردشگران نوروز ۹۸ با استفاده از فناوری جدید به تاریخ سفر می کنند.
کد خبر: ۶۹۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 18 December 2018

افشین ابراهیمی مدیر پایگاه پژوهشی میراث جهانی پاسارگاد گفت: طرح عینک تور واقعیت مجازی در دستور کار این پایگاه است تا از طریق آن، گردشگران در فضای باستانی و تاریخی قرار گیرند و حس حضور در دوران گذشته تاریخ را پیدا کنند.


وی افزود: در قالب این طرح که با مشارکت بخش خصوصی طراحی شده است، گردشگران در هر بخش از مجموعه آثار تاریخی پاسارگاد مانند آرامگاه کوروش و ... تصاویر مربوط به دوران شکوه این مجموعه را مشاهده می‌کنند.

ابراهیمی ادامه داد:  طرح عینک تور واقعیت مجازی یکی از ۱۰ طرحی است که در برنامه کوتاه مدت مجموعه میراث جهانی پاسارگاد قرار دارد که همگی این طرح‌ها تا پایان فروردین ۹۸ به بهره برداری می‌رسند.

مدیر پایگاه پژوهشی پاسارگاد گفت: تور مجازی یک فناوری جدید است که امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اتمام ساماندهی مسیر ورودی این آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، گفت: تکمیل طرح مجتمع خدمات گردشگری و بهسازی سرویس‌های بهداشتی نیز از طرح‌هایی است که با هدف رفاه حال گردشگران خارجی و داخلی در حال انجام است.

مدیر پایگاه پژوهشی پاسارگاد با اشاره به بسترسازی صورت گرفته جهت بهره برداری و عرضه بلیت الکترونیک در ورودی این مجموعه تاریخی، اظهار داشت: با توجه به استهلاک مبلمان این مجموعه تاریخی در نظر داریم تا با ساماندهی فضای بصری خدماتی، گامی دیگر جهت رفاه و آسایش گردشگران برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار