رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان؛
تابناک / ولی داداشی در جلسه شورای مهارت در سالن شهید انصاری در استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور و نظام مساله اشتغال‌زایی است.
کد خبر: ۶۹۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 16 December 2018
تابناک / ولی داداشی در جلسه شورای مهارت در سالن شهید انصاری در استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور و نظام مساله اشتغال‌زایی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به مشکلات پیرامون اشتغال‌زایی گفت: یکی از محورهای اساسی و اصلی خروج از معضل بیکاری افزایش دادن سطح مهارت‌آموزی در سطوح مختلف جامعه است.

داداشی با بیان اینکه عمومی کردن مهارت‌‌آموزی باید در سراسر استان گیلان انجام شود ابراز داشت: ما در استان گیلان دارای ظرفیت‌های بسیاری از لحاظ گردشگری و کشاورزی هستیم که باید بیشتر روی آنها کار شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان گیلان کم‌کاری شده است تصریح کرد: فرایند آموزش‌ها به افراد مختلف باید به صورت ویژه و تخصصی آموزش داده شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: مساله حرکت به سمت کشاورزی صنعتی بسیار اهمیت دارد که تلاش زیادی در این راستا که از حوزه عمل به فعل است می‌طلبد و باید در مورد آنها برنامه‌ریزی کرد.

داداشی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود ۲۲۶ میلیون دلار در بخش صادرات کشاورزی برنامه‌ریزی انجام شده است گفت: این محصولات از استان‌های شمالی به اراک و دیگر شهرها ارسال و از آن‌جا به خارج از کشور صادر می‌شوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به طراحی اپلیکیشن طرح شبکه تعاملی آموزش و اشتغال سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: این نوع اپلیکیشن مربوط به اداره گردشگری و تعاون روستایی است که فعالیت‌های مرتبط دارند.

وی با اشاره به وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان ابراز داشت: مهارت‌آموزی بر اساس میزان استعداد افراد مختلف از وظایف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان است و باید به‌صورت تخصصی در شهرها و روستاها انجام شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: استفاده از برخی شیوه‌های نامناسب در آموزش و حوزه‌های آموزشی با توجه به علم موجود، بر حجم مشکلات در حوزه ایجاد اشتغال می‌افزاید.

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری با اشاره به اینکه امروز مشاغل صنعتی، فرهنگی، هنر و گردشگری باید در کنار هم باشند و ایجاد اشتغال کنند گفت: در حوزه فومن و شفت، ۲ هزار نفر کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افراد آموزش‌دیده باید بعد از اتمام دوره آموزشی مشغول به کار شوند افزود: بسیاری از آموزش و مهارت‌آموزی‌ها باید به صورت نوین ارائه شود و سبب عقب‌ماندن ایران از کشورهای دیگر نشود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: یک‌سری آموزش‌های موجود در سازمان فنی و حرفه‌ای باید به سرعت گسترش یابد و جوانان بسیاری در سطح جامعه مشتاق مهارت‌آموزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار