رئیس کمیته امداد ایوان:
رئیس کمیته امداد ایوان از اشتغال ۸۰ خانواده نیازمند ایوانی در زمینه قالیبافی خبر داد و گفت: ۵۰ طرح و کارگاه خانگی فرش‌بافی در این شهرستان فعال است.
کد خبر: ۶۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 16 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حمید ایران‌دوست اظهار داشت: کارگاه‌های قالیبافی خانگی معمولاً مربوط به قشر زنان و دختران این شهرستان هستند و در زمینهٔ سایر مشاغل خانگی نیز مددجویان زن حضور بسیار پررنگی دارند.

وی با اشاره به هم‌اکنون تعداد ۸۰ خانواده مددجو در این شهرستان از طریق حدود ۵۰ طرح قالیبافی در حال فعالیت هستند، گفت:همه این مددجویان بافنده نیز بیمه تأمین اجتماعی هستند.

ایران‌دوست افزود: این تعداد بافنده از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۲ تخته عمدتاً ابریشم تولید و راهی بازار فرش کشور کرده‌اند که از این طریق بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عاید مددجویان بافنده شده است که تأثیر مهمی در سطح معیشت این خانواده‌ها داشته است.

وی  با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی برای نیازمندان از اولویت‌های مهم این نهاد برای خدمت به خانواده‌ها و توانمندسازی آنان است، گفت: سال گذشته تنها از بین زنان سرپرست خانوار در این شهرستان، بیش از ۱۰۰ خانواده از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

ایران‌دوست افزود: این تعداد خانواده برای وارد شدن به عرصه تولید، اشتغال و درآمدزایی، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند.

وی با عنوان اینکه محدودیتی برای ایجاد شغل متقاضیان مددجوی و جویای کار در این شهرستان وجود ندارد افزود: هم‌اکنون به افراد متقاضی متناسب با نیاز آنان بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار