زوربخش بر اینکه کرایه اتوبوس و تاکسی ‌ها باید بر اساس پیمایش باشد تاکید داشت و گفت: این موضوع را برای داشتن حمل و نقل عدالت محور در دستور کار قرار دادیم.
کد خبر: ۶۹۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 16 December 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیست و چهارم آذر ماه در جمع خبرنگاران به تبیین عملکرد این سازمان پرداخت و درخصوص مطالبی چون طرح کنترل آلودگی هوای شهر (LEZ)، نصب تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی، معاینه فنی رانندگان، طرح جامع مدیریت پارکینگ در شیراز، تاکسی های فرسوده، حمل و نقل عدالت محور و مطالبی دیگری صحبت کرد.

مجتبی زوربخش مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر شیراز را در دستورکاری شهرداری شیراز دانست و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد به اجرایی درآمدن این طرح خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه تجهیزات لازم و متناسب بر روی هزار دستگاه اتوبوس نصب شده است، درخصوص طرح کنترل آلودگی هوای شهر اظهار داشت: در این راستا زیرساخت هایی چون نصب دوربین در ملاصدرا، محور زند و پل باغ صفا فراهم شده است که کنترل معاینه فنی خودروها را انجام می دهند.

بیش از دو هزار تاکسی فاقد معاینه فنی هستند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از استقرار 33 گیت معاینه فنی در 13 نقطه از شیراز در آینده نزدیک خبر داد و با اظهار اینکه هم اکنون در حال اجرای طرح ارشادی هستیم و پس از پایان این مدت افرادی که معاینه فنی را انجام نداده باشند جریمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: از بیست و دوم آبان ماه الی بیست و چهارم آذر ماه تمامی خودروها اعم از وسایل نقلیه ای که معاینه فنی شده و یا نشده اند شناسایی خواهند شد.

زوربخش اذعان داشت: تاکنون 49 هزار و 683 فقره پلاک شناسایی شده که حدود پنج هزار و 462 دارای معاینه فنی بودند که از این آمار متوجه شد 2 هزار و 364 تاکسی فاقد معاینه فنی بودند.

وی افزود: 41 هزار و 857 پلاک در بانک اطلاعاتی ثبت شده اند که هم اکنون در حال بررسی است.

تاکید بر پیمایشی بودنِ کرایه تاکسی و اتوبوس
زوربخش بر اینکه کرایه اتوبوس و تاکسی ‌ها باید بر اساس پیمایش باشد تاکید داشت و گفت: این موضوع را برای داشتن حمل و نقل عدالت محور در دستور کار قرار دادیم.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز 40 درصد تاکسی های استان را فرسوده عنوان کرد که در صورت ابلاغ سهمیه ها آمادگی نوسازی داریم و گفت: هم اکنون 300 دوربین در سطح شهر برای نظارت بر روی حمل و نقل درون شهری نصب شده است.

مسعود حسن شاهی با بیان اینکه مذاکراتی برای نوسازی این ناوگان صورت گرفته است، گفت: برای این موضوع با بخش خصوصی نیز صحبت کرده ایم.

اعطای لاستیک رایگان به رانندگان به قید قرعه کشی
وی درخصوص اهدای لاستیک رایگان به رانندگان تاکسیرانی، با اظهار اینکه تاکنون به 750 راننده بک جفت لاستیک اعطا شده است، گفت: 2 هزار و 25 خودرو دیگر نیز بر اساس قرعه کشی صاحب یک جفت لاستیک رایگان خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز از برون سپاری درخصوص صدور و تمدید پروانه برای رانندگان در روزهای آتی، خبر داد و گفت: رانندگان برای صدور و تمدید پروانه می توانند به دفاتر خدماتی مراجعه کنند.

حسن شاهی از پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی در روزهای آینده خبار داد و گفت: شرکت های تومن و آپ در زمینه حمل و نقل مسافر و پرداخت انلاین کرایه در شیراز نقش بسزایی خواهند داشت.

وی افزود: با این دو شرکت رایزنی هایی صورت گرفته و در تلاش هستیم تا از کارتی شبیه کارت شهروندی استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز همچنین بیان کرد: تاکسی های اینترنتی بر اساس قانون می بایست زیرنظر شهرداری قرار گیرند که تاکنون این موضوع اتفاق نیفتاده اما باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

2 هزار تاکسی در اسنپ و تپسی شاغل است
حسن شاهی با اظهار اینکه هم اکنون 12 هزار تاکسی در شیراز وجود دارد، اذعان داشت:10 هزار تاکسی فعال هستند و دو هزار تاکسی دیگر در اسنپ و تپسی مشغول بکار هستند که ما درصدد هستیم برنامه ای برای ساماندهی این تاکسی ها در نظر بگیریم.

به گزارش شیرازه، مدیران دیگری در بخش های مختلف این سازمان از جمله اداره کل مطالعات، حمل و نقل بار شهری، مرکز کنترل بار ترافیک و مرکز آموزش شهروندی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

بزرگ ترین پایانه حمل و نقل بار در جنوب شرق شیراز زمانی احداث خواهد شد که شهرداری شیراز با ارائه زمین 113 هکتاری موافقت کند؛ این پایانه به لحاظ وسعتی بزرگترین پایانه حمل و نقل بار و کالا می شود که به دلیل نزدیکی به راه آهن محور عسلویه اتفاق خوبی در جابجایی بار خرد و کلان خواهد بود.

محسن حدیقه جوانی مدیر مرکز حمل و نقل بار در شهرداری شیراز در این خصوص از خرید دو دستگاه باسکوی الکترونیکی سیار به مبلغ 150 میلیون تومان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با این وجود از رسیدن آسیب به زیرساخت های شهری جلوگیری شود.

وی افزود: فاز سوم تخصیص سوخت دیزل از بیستم آبان ماه توسط سامانه کشوری اجراشده است و ناوگان بالای 10 تن بار برای هر جابجایی باید بار برگ داشته باشند.

نصب دوربین ثبت تخلف در کمربندی شیراز توسط معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز!
نصب دوربین ثبت تخلف در کمربندی شیراز موضوعی بود که مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز درخصوص آن صحبت کرد و اظهار داشت: کلانشهر شیراز جمعا 68 تقاطع دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون 14 عدد از آنها به سیستم برق اضطراری مجهز شده اند و در نظر داریم برق اضطراری مابقی این تقاطعات را از طریق سیستم و انرژی خورشیدی تامین کنیم.

محمدعلی علویان با بیان اینکه کمربندی شیراز از محورهای حادثه خیز است، اذعان داشت: با هماهنگی پلیس راهور 12 دوربین ثبت تخلف در کمربندی نصب خواهد شد که البته بخشی از آن مستقر و نصب شده است.

وی افزود: نصب دوربین ثبت تخلف در جهت ایمن سازی کمربندی در حیطه شهرداری شیراز نبود اما این مجموعه مدیریت شهری بیش از 400 میلیون تومان هزینه را متقبل شد تا با گرفتن کد ثبت تخلف اعمال تخلف شود درواقع شهرداری شیراز در جهت کاهش تلفات به کمک وزارت راه و شهرسازی آمد!

برچسب ها: کرایه ، اتوبوس ، تاکسی ، پیمایشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار