سرپرست استانداری فارس گفت: براساس مصوبه دولت کشت برنج تا سه سال آینده باید در استان‌های فارس، اصفهان، گلستان و خوزستان به صفر برسد.
کد خبر: ۶۹۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 15 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:یدالله رحمانی ظهر امروز در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان فارس با بیان اینکه خشکسالی‌های پیاپی در سال‌های گذشته استان فارس را با بحران منابع آب رو‌به‌رو کرده است بنابراین همه تصمیماتی که در مسائل مربوط به آب در بخش‌های مختلف گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن شرایط بحرانی آب باشد، اظهار داشت: تصمیماتی که در حوزه آب گرفته می‌شود باید با سیاست‌گذاری‌های کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی همخوانی داشته باشد.

رحمانی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی دولت، خاطرنشان کرد: اعتبارات شبکه انتقال آب از سدها باید از سه طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آورده مردمی و سهم دولت تامین شود و برای تخصیص اعتبارات طرح‌ها اولویت‌‌دار باید شناسایی و معرفی شود.

وی عنوان کرد: برای تامین منابع آب به ویژه در بخشکشاورزی انتقال آب از دریا بسیار زمان‌‌بر و هزینه‌بر است بنابراین ترویج کشت گلخانه ای و توسعه آبیاری تحت فشار راهکاری مناسب‌تر و برای تامین معاش کشاورزان است.

 

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه هفته پیش در دفتر وزیر نیرو جلسه‌ای با حضور استانداران استان‌هایی که بیشترین کشت برنج را بعد از استان مازندران و گیلان دارند برگزار شد، افزود: موضوع این جلسه اجرای مصوبه دولت برای به صفر رسیدن کشت برنج در استان‌های فارس، اصفهان، گلستان و خوزستان طی سه سال بود.

وی بیان کرد: برای اجرای این مصوبه شیوه‌نامه‌ای تنظیم شده است که برای عملیاتی شدن این شیوه‌نامه از نقطه‌ نظرات این استان‌ها بهره گرفته می‌شود و امروز آخرین مهلت برای ارسال پیشنهادات استان‌ها به وزارت نیرو است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار