معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح تشدید نظارتی ویژه شب یلدا از بیست و چهارم تا سی اُم آذرماه جاری در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۶۹۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، احمد رضا سمیعی نسب افزود: در آستانه شب یلدا و متعاقب آن افزایش تقاضا برای خرید کالاهای مرسوم و پر مصرف، این ایام را به لحاظ نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار می کند.

وی اظهار داشت: در این طرح نظارت وافزایش گشتهای بازرسی از واحدهای صنفی بویژه واحدهای عرصه کالاهایی از قبیل خشکبار، آجیل، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت خواهد بود.

وی گفت: تعداد 54 بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف وتعزیرات حکومتی در این ایام بر بازار و واحدهای صنفی و میادین میوه و تره بار نظارت کرده و بصورت مداوم گروه های کالایی پر مصرف را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد.

وی انجام گشت های مشترک بازرسی با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی را از اقدام های مهم این طرح نظارتی برشمرد و افزود: به منظور سیانت از حقوق مصرف کنندگان و از بین بردن زمینه سوء استفاده از فضای بازار، تشدید بازرسی از واحدهای صنفی را به صورت گشت های مشترک در دستور کار سازمان قرار داده ایم.

سمیعی نسب همچنین بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گزارش دهند.

فعالیت 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب 40 اتحادیه از جمله بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار