عضو فراکسیون امید مجلس تروریست‌ها دست پروده مزدوران استکبار هستند لذا تحت هر شرایط، هر کاری را علیه ایران انجام می‌دهند بنابراین ما برای حفاظت از مرزهای خود باید به سمت افزایش تجهیزات و ارتقاء زیرساخت‌ها به ویژه در همسایگی با افغانستان و پاکستان پیش رویم. واگذاری تامین امنیت مرزها به سپاه پاسداران یا ارتش بدون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقاء تجهیزات به معنای رفع مشکلات به صورت کامل نیست.
کد خبر: ۶۹۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 15 December 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی با اشاره به مرز گسترده جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و پاکستان و اهمیت تامین امنیت این حوزه، گفت: امنیت مرز به این گستردگی با حفاظت و حراست به تنهایی تامین نشود، حجم زیاد امکانات، اعتبارات گسترده و نیروی انسانی کافی برای تامین امنیت مرزهای کشور لازم است.

تزلزل در امنیت مرزهای کشور در سایه جولان آمریکا در افغانستان

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سویی آمریکا حدود بیست سال است که در کشور افغانستان حضور دارد و در این کشور جولان می‌دهد، از طرفی هم با توجه به شکست گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه موضوع انتقال این افراد به افغانستان کلید خورده به شکلی که گروه‌های افراطی جایگاهی را در افغانستان پیدا کردند و نگاه خاصی به ایران هراسی دارند.

وی افزود: علاوه بر حضور طولانی مدت آمریکا در افغانستان، تولید مواد مخدر، ترانزیت کالا و درآمدهای ناشی از صادرات مواد مخدر از افغانستان موضوع مهم دیگری است که حراست از مرزهای کشور را دو چندان می‌کند.

واگذاری امنیت مرز به سپاه و ارتش بدون ارتقاء تجهیزات و امکانات موثر نخواهد بود

مسعودی یادآور شد: تروریست‌ها دست پروده مزدوران استکبار هستند لذا تحت هر شرایط، هر کاری را علیه ایران انجام می‌دهند بنابراین ما برای حفاظت از مرزهای خود باید به سمت افزایش تجهیزات و ارتقاء زیرساخت‌ها به ویژه در همسایگی با افغانستان و پاکستان پیش رویم. واگذاری تامین امنیت مرزها به سپاه پاسداران یا ارتش بدون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقاء تجهیزات به معنای رفع مشکلات به صورت کامل نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات مرزی و مباحث قومی و قبیله‌ای بین افغانستان و پاکستان مشکلات امنیتی مرزها را تشدید کرده است، بنابراین علاوه بر ارتقاء تجهیزات و امکانات، حمایت همه جانبه دولت‌ و مجلس ضروری است.

لزوم توجه به نقش دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دولت‌ها با هدف مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها

مسعودی موضوع دیپلماسی پارلمانی را در شکل‌گیری حمایت همه جانبه دولت‌ها موثر دانست و گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش موثری در ارتقاء امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ویژه در مرز با افغانستان دارد، دیپلماسی پارلمانی می‌تواند سطح روابط و همکاری ها را افزایش دهد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: گروه‌های پر نفوذ تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان و درآمدهای میلیاردی آمریکا در این زمینه را نباید نادید گرفت، بنابراین با هدف ارتقاء امنیت مرزهای کشور می‌توان از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده کرد تا روابط بین دولت‌ها تقویت و زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار