مشتاقی لار افزود: با توجه به این که فارس به عنوان پایلوت گردشگری سلامت در کشور انتخاب شده، امسال یکی از محورهای اصلی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس موضوع گردشگری سلامت است.
کد خبر: ۶۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 15 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:نمایشگاه گردشگری پارس که از سوی سازمان همیاری شهرداری های فارس روز چهارشنبه در شیراز آغاز به کار کرد با حضور استان های مختلف ازجمله هرمزگان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی و... رنگ و لعاب قومیت های مختلفی به خود گرفته که برای بازدید کنندگان جذاب شده است.

حضور شرکت های گردشگری و مسافرتی باعث شده که بازدیدکنندگان با ظرفیت های این آژانس ها بیشتر آشنا شود.

امسال یکی از ویژگی های بارز نمایشگاه حضور خانه های بوم گردی بود که باعث می شد مردم استان فارس با فعالیت های این خانه ها آشنایی پیدا کنند.

خانه های بومی گردی فضای مناسبی فراهم کرده که مردم، مناطق کمتر شناخته شده روستایی را نیز بشناسند.

گردشگری سلامت یکی دیگر از رویکردهای نمایشگاه امسال به شمار می رود که بر این اساس یکی از سالن های میزبان بیمارستان های مختلف شیراز بود تا گردشگران با ظرفیت های پزشکی و درمانی شیراز نیز آشنا شوند.

 

از جمله فضاهایی که گردشگران را بیشتر به خود جلب می کرد صنایع دستی مناطق مختلف بود که در یک سالن مجزا تعریف شده است.

صنایع دستی از استان ها و مناطق مختلف باعث شده بود مردم با هنرمندان استان های مختلف آشنایی پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس به استقبال کم نظیر مردم و فعالان حوزه گردشگری از دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه امکان تمدید روزهای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد اما برای رفاه حال بازدید کنندگان ساعت بازدید از این نمایشگاه افزایش یافت.

صالح مشتاقی‌لار با بیان اینکه نمایشگاه ‌های گردشگری نقش بسیار موثری در تبلیغات، بازاریابی، شناخت و معرفی توانمندی‌های گردشگری یک منطقه دارند، افزود: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه دهم گردشگری در شیراز توانست این نفش را به خوبی ایفا کند و شاهد این ادعا هم حضور چشمگیر فعالان حوزه گردشگری و استقبال مردمی از نمایشگاه است.

وی ثبت نمایشگاه گردشگری شیراز در سازمان جهانی جهانگردی را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به تاکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور پیرامون ثبت این نمایشگاه در تقویم نمایشگاه های سازمان جهانی جهانگردی ، امید است با همکاری بخش های دولتی و خصوصی شاهد ثبت آن در این تقویم باشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دارد این نمایشگاه را به صورت سالانه و در زمان تعیین شده برگزار کند، گفت: از این پس این نمایشگاه هر ساله در نیمه دوم آذر ماه در شیراز برگزار خواهد شد و با توجه به این که درنظر است نمایشگاه در تقویم بین المللی سازمان جهانی جهانگردی جای گیرد از این رو نباید زمان برگزاری آن تغییر کند.

مشتاقی‌لار با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در فضایی بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع برپا شده اما سال قبل این فضا کمتر از ۱۱ هزار متر مربع بود، افزود: محوریت نمایشگاه توسعه گردشگری سلامت است که براین اساس یکی از سالن‌های نمایشگاه به طور کامل به این حوزه تخصصی اختصاص دارد .

وی در باره محورهای اصلی این نمایشگاه نیز گفت: فرصت های سرمایه گذاری، صنایع دستی و سوغات محلی، هتل ‌ها و تجهیزات هتلی با حضور و همکاری موثر دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، آموزشگاه های گردشگری و دانشگاه های مرتبط، کمیسیون‌ های گردشگری، اتاق ‌های بازرگانی کشور، انجمن گردشگری سلامت، جامعه گردشگری الکترونیک، استارت ‌آپ‌ ها و شبکه علمی کشور از جمله محور های این نمایشگاه است.

وی همچنین افزود: در این نمایشگاه به دنبال رونق اقتصادی پایدار از صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پولساز دنیا، اشتغال فراگیر و آشنایی گردشگران داخلی و خارجی و فعالان این صنعت با مجموعه ‌های گردشگری فارس هستیم.

 

مشتاقی لار افزود: با توجه به این که فارس به عنوان پایلوت گردشگری سلامت در کشور انتخاب شده، امسال یکی از محورهای اصلی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس موضوع گردشگری سلامت است.

در این نمایشگاه استان های فارس، خراسان رضوی، همدان، اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی، سمنان و منطقه آزاد چابهار حضور دارند و به معرفی توانمندی ها و دستاوردهای گردشگری و صنایع دستی خود می ‌پردازند.

همچنین نمایندگانی از کشورهای عمان، سنگاپور، ترکیه، هند، اندونزی و امارات نیز در این نمایشگاه حضور دارند .

دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از ۲۱ آذر ماه در شیراز آغاز به کار کرد و تا امروز شنبه ۲۴ آذرماه ادامه دارد .

کد خبر 4485487

برچسب ها: نمایشگاه ، گردشگری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار