دهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز در حالی با محوریت «گردشگری سلامت» برگزار شد که به محلی برای فروش اجناس مترویی تبدیل شده بود.
کد خبر: ۶۹۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 15 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: چهارشنبه 21 آذرماه سال جاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز با محوریت سلامت در استان فارس افتتاح شد.

نمایشگاهی که تنها عنوان «گردشگری سلامت» را با خود یدک می‌کشید اما در واقع به محلی برای فروش زیورآلات بدلی، ترشی و مربا، زیتون و کش سر و ظروف یلدایی تبدیل شده بود.

 

این در حالی است که مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در مراسم افتتاح این نمایشگاه عنوان کرده بود که نمایشگاه گردشگری پارس یکی از 400 رویداد گردشگری و بزرگترین و مهمترین رویداد گردشگری کشور محسوب می‌شود.

همچنین علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد که نمایشگاه پارس و نمایشگاهی که در چندماه آینده در تهران برگزار می‌شود مهمترین نمایشگاه‌هایی است که می‌تواند به معرفی گردشگری ایران کمک کند.

 

علی رغم اینکه عنوان شده بود محورهای اصلی این نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، صنایع دستی و سوغات محلی، خدمات و تجهیزات هتلینگ ‌و واحدهای اقامتی و تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری است اما آنچه به چشم می‌خورد حضور نمایندگان گردشگری سلامت در یک سالن کوچک بود و مابقی سالن‌ها به نمایش و فروش آثاری اختصاص یافته بود که به اسم صنایع دستی برای خود کسب درآمد می‌کردند.

 

ظاهراً تعریف مسئولان برگزاری نمایشگاه پارس از صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی با واقعیت فاصله زیادی دارد، در غیر این صورت به جای محصولات بی ارزش و اجناس چینی باید شاهد صنایع دستی اصیل استان‌های حاضر در نمایشگاه بودیم.

این در حالی است که معرفی اقامتگاه‌های بومگردی هم در این نمایشگاه آنقدر کمرنگ بود که به طور کلی فلسفه برگزاری این نمایشگاه را زیر سوال برده بود.

 

با توجه به اینکه حضور فعالان حوزه‌‌های گردشگری از ۶ کشور خارجی اعلام شد و قرار بود نمایندگانی از کشورهای عمان، سنگاپور، ترکیه، هند، اندونزی و امارات در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما خبری از این نمایندگان نبود و هرچه سالن‌های نمایشگاه شیراز را بالا و پایین رفتیم حتی یک مهمان خارجی به چشممان نخورد.

یکی دیگر از ضعف‌های بزرگ این نمایشگاه پر طمطراق اطلاع رسانی ضعیف در زمینه برگزاری بود، تا جایی که اکثر غرفه داران حوزه سلامت که اکثراً از تهران و اهواز به این نمایشگاه آمده بودند از اطلاع رسانی و خدمات دهی نمایشگاه پارس گلایه داشتند.

 

نماینده یکی از بیمارستان‌های اهواز اظهار داشت: متأسفانه این حجم از بی برنامگی و ضعف در اطلاع رسانی برای نمایشگاهی که برای دهمین بار برگزار می‌شود، جای تعجب دارد.

وی در خصوص هزینه غرفه‌‌ها گفت: فعلاً به صورت علی‌الحساب 5 میلیون تومان از ما دریافت کرده‌اند در حالی که هنوز حتی برق غرفه ما وصل نشده و امکانات لازم در اختیار ما قرار نگرفته است.

 

نماینده گردشگری سلامت از تهران گفت: اطلاع رسانی آنقدر ضغیف بود که ما دور روز قبل از برگزاری نمایشگاه در جریان این رویداد قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه چنین هرج و مرجی در نمایشگاهی با محوریت سلامت و در استانی همچون فارس توجیه پذیر نیست، تصریح کرد: ظاهراٌ مسئولان برگزاری نمایشگاه این رویداد چندان جدی نگرفتند و تنها می‌خواستند در کارنامه کاری خود برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس را به ثبت برسانند.

 

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس 21 تا 24 آذرماه درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار