نماینده مردم قم در مجلس گفت: واگذاری منوریل به بخش خصوصی و ایجاد جذابیت‌های تفریحی به‌صورت فراخوان ملی یکی از راهکارهای اصلی در زمینه تعیین تکلیف منوریل است.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به معضلات ترافیکی شهر قم اظهار داشت: باید برای برطرف کردن مشکلات و گره‌های ترافیکی قم تدابیر اصولی اندیشیده شود.

وی با اشاره به مسئله منوریل قم افزود: منوریل آینه دق شهر قم است، حقیقت این بوده که دولت قبلی هزینه ساخت این طرح را متحمل شد اما جانمایی این طرح توسط دولت قبلی نبوده و مشکلات از تصمیمات اشتباه مسئولان استانی ناشی شده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جانمایی منوریل قم اشتباه بوده و در مسیری این طرح اجرا شده که جذابیت‌های حمل‌ و نقلی نداشته و هزینه‌های سنگین نگهداری بر آن مترتب می‌شود، باید اعتراف کنیم با این طرح گره‌ای از گره‌های ترافیکی شهر قم باز نمی‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث هر یک کیلومتر مترو 200 میلیارد تومان هزینه دارد در حالی‌که برای احداث هر کیلومتر منوریل 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و از این منظر نسبت به مترو توجیه‌ پذیرتر است اما برخی اشکالات موجود در منوریل سبب می‌شود که مترو نسبت به آن توجیه‌ پذیرتر شود.

وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این طرح گزینه‌هایی مانند تعطیلی کامل پروژه در دستور کار بوده که به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توان به آن عمل کرد چرا که تبعات بسیار سنگین اجتماعی را به همراه خواهد داشت، راه‌اندازی منوریل تا میدان مطهری و میدان مصلی از دیگر پیشنهادات برای سرنوشت منوریل بوده که به‌ هیچ‌ وجه صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: واگذاری منوریل به بخش خصوصی و ایجاد جذابیت‌های تفریحی به‌صورت فراخوان ملی یکی دیگر از راهکارها اصلی در زمینه تعیین تکلیف منوریل بوده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ادامه مترو قم به سمت پردیسان و فرودگاه از طرح‌های مثبتی بوده که باید در مدیریت شهری به آن توجه شود.

ذوالنور با اشاره به ویژگی‌های مثبت مترو ابراز کرد: عدم‌تغییر چهره شهر، عدم نیاز به تملک و عدم اشرافیت و مزاحمت‌های اجتماعی و شهری از نتایج و ویژگی‌های مثبت مترو است، ازنظر پدافندی مترو نسبت به منوریل دارای ضریب ایمنی بیشتری بوده و اشتغال ایجادشده نیز نسبت به منوریل بیشتر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار