مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در نشست مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه مطرح کرد؛
محمدی تبار اظهار داشت: انتظار داریم این طرح امسال با مشارکت آموزش و پرورش، منابع طبیعی و دستگاه‌های اجرایی کلید بخورد.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 13 December 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه  صبح امروز با حضور محمدی‌تبار مدیر کل بحران استان، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت دهدشت برگزار شد.  

در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استان از اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تقویت بنیه طبیعت خبر داد و اظهار داشت: انتظار داریم این طرح امسال با مشارکت آموزش و پرورش، منابع طبیعی و دستگاه‌های اجرایی کلید بخورد.  

وی افزود: تا زمانی که تفکر و شخصیت ما توسعه یافته نباشد حتی با هزاران امکانات مدرن و پیشرفته نمی‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم. 

وحید محمدی تبار ابراز داشت:کهگیلویه، دیشموک، باشت، دنا، بهمئی، گچسارن و یا سایر حوزه های دیگر فرقی برایمان ندارد و اعتبارات بحران صرفا به تناسب خسارات وارده و زخم های جامعه توزیع خواهد شد و هیچ نگرش سیاسی و جغرافیایی در این باره پذیرفته نیست. 

وی ادامه داد: مهمترین بحران احتمالی خشکسالی، افزایش دما، کاهش رطوبت و گرد و خاک است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و تلاش کرد آسیب های آنرا به حداقل برسانیم. 

محمدی‌تبار با اشاره به اطلاق کهگیلویه بزرگ به این شهرستان تصریح کرد: کهگیلویه بزرگی اش از نخبه پروری و بزرگانی است که درطول تاریخ داشته و الان هم در استان و سایر استان ها دارند. 

وی در پاسخ به درخواست بالگرد اطفای حریق عنوان کرد: نگهداری بالگرد بیش از خرید آن هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست. 

محمدی‌تبار با اشاره به اینکه باید روی آموزش و پیشگیری کار شود و حراست از منابع طبیعی هزینه کمتری از کنترل آتش‌سوزی دارد، تصریح کرد: ما قبل از امکانات و بودجه به آموزش و فرهنگ سازی نیاز داریم و هرچه در آموزش و فرهنگ سازی بیشتر هزینه کنیم درکنترل بحران های احتمالی موفق تروکم هزینه تر خواهیم بود. 

این مسؤول از برآورد خسارات وارده در پی بارندگی‌ها و ارسال به تهران خبر داد و گفت: بر اساس برآورد کارشناسان مدیریت بحران سیل ۱۰ میلیارد تومان به کهگیلویه خسارت وارد کرد. 

محمدی تبار بیان داشت: مردم برای ثبت خسارات احتمالی فقط به بخشداری ها و فرمانداری ها مراجعه کنند نه مدیریت بحران؛ و فرمانداران هر شهرستان موظف اند کلیه خسارات احتمالی و وارده  را در تمامی بخش های کشاورزی زراعی، باغی، دامی، مسکن تاسیسات، جداول و راهها بصورت فنی و اعتباری در فرم های مربوطه تنظیم و به مدیریت بحران استان ارسال نمایند و ما هم برای پیگیری به سازمان مدیریت بحران ارسال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار