دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران، سینما حقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» از فرمایشات حضرت علی(ع) از 18 تا 25 آذرماه کار خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۹۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 12 December 2018

وجه تمایز جشنواره امسال با دوره‌های گذشته اکران همزمان فیلم‌های جشنواره در 5 استان غیر از تهران است. 

شهرهای شیراز، بوشهر، اصفهان، ساری و تبریز نیز همزمان با تهران فیلم‌های این دوره از جشنواره را اکران می‌کنند.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی و تقویت سینمای مستند خلاق ایران از جمله اهداف این جشنواره است. 

هنرمندان شیرازی همواره در دوره‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت شرکت داشتند و برخی نیز صاحب مقام شدند که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی دهمین دوره جشنواره برای محمد کارت از شیراز و حضور کامران حیدری کارگردان شیرازی با مستند « علی آقا» در دوره یازدهم جشنواره نام برد. 


امسال بناست که 15 فیلم از این جشنواره در شیراز اکران شود که این امر از 21 آذرماه در مجموعه هنرشهر آفتاب آغاز می‌شود.

«رویای روهینگیا» به کارگردانی محمد مهدی خالقی، «حلب: سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو، «زمستان یورت» به کارگردانی میلاد میرزا باقری، « 330 سی سی خاطره»  به کارگردانی الهام معروفی و « آسک» از مهدی زمانپور کیاسری در روز نخست در 2 سانس 17 و 19 اکران می‌شود. 

روز دوم اکران فیلم‌ها در شیراز با فیلم «شاهدان پوتین» اثر ویتا مانسکی «پرسپولیس- شیکاگو» به کارگردانی ارد عطارپور و «باد» اثر حمید جعفری آغاز می‌شود و در ادامه این روز فیلم‌های «میریم» اثر الکسانسدرا چکالووا و « محدودیت‌های کار» اثر ریشلیو کووا در سانس‌های 15 تا 19 اکران می‌شود. 

در روز سوم نیز فیلم‌های «اکسدوس» به کارگردانی بهمن کیارستمی، « زیر حکم» اثر سعید کشاورز و « خاتمه» به کارگردانی هادی زارعی، مهدی زارعی اکران می‌شود.

در چهارمین و آخرین روز فیلم « پنهان شدگی» اثر سیدرضا رضوی و «اسرار دریاچه» از آرمین ایثاریان اکران می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار