مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز گفت: طرح پایلوت نصب کنتورهای پیش‌پرداخت ویژه انشعاب‌های برق موقت در توزیع برق شیراز اجرایی شده است.
کد خبر: ۶۹۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 12 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:غلامرضا ذنوبی  از آغاز طرح پایلوت نصب کنتورهای پیش‌پرداخت خبر داد و اظهار داشت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن، به شکل فراگیر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کنتورهای پیش‌پرداخت به‌گونه‌ای طراحی‌شده که قابلیت محاسبه برق بهای مصرفی را به‌صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به سیستم یا نرم‌افزار جانبی دارد.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز گفت: این کنتورها صرفاً با ورود کارت شارژ فعال‌شده و تا زمانی که کارت موردنظر اعتبار ریالی داشته باشد، برق‌رسانی را امکان‌پذیر می‌کند.

ذنوبی با اشاره به مزایای استفاده از کنتورهای پیش‌پرداخت، تصریح کرد: سهولت در وصول مطالبات، ایجاد آگاهی در مشترکین برق برای مدیریت مصرف منابع در اختیار، مدیریت سمت تقاضا، کاهش هزینه‌های سربار، تسهیل درروند فروش انشعاب برق موقت و حذف پروسه قرائت کنتور و اشتباهات ناشی از آن بخشی از این مزایا است.

وی ادامه داد: این نوع کنتورها به‌صورت طراحی‌شده که سوءاستفاده‌های احتمالی و دست‌کاری در کنتور را به حداقل ممکن رسانده و درواقع با رصد کردن میزان مصرف انرژی از طریق الگوی شارژ کنتور می‌توان روند مصرف منطقی مشترک را تخمین و از صحت کارکرد کنتور اطمینان حاصل کرد.

این مقام مسؤول در توزیع برق شیراز بابیان این‌که استفاده از کنتورهای پیش‌پرداخت برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز همواره با استقبال از فنّاوری‌های داخلی درصدد کاهش هزینه‌های متقاضیان، مشترکین و شرکت بوده و استفاده از کنتورهای پیش‌پرداخت نیز یکی از این موارد است.

ذنوبی عنوان کرد: در سیستم جدید، مشترک انشعاب موقت ابتدا به میزان ریالی موردنیاز خود نسبت به شارژ کارت مخصوص اقدام کرده و با یک‌بار قرار دادن کارت شارژ شده در کنتور، نسبت به فعال‌سازی آن و وصل برق اقدام می‌کند.

وی افزود: مشترک به‌صورت آنلاین می‌تواند نسبت به شارژ باقیمانده مطلع شده و کنتور نیز برای جلوگیری از بروز مشکل برای مشترک، هنگامی‌که شارژ باقیمانده به 20 درصد شارژ اولیه رسید، هشدار شارژ مجدد کارت را فعال می‌کند.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با همکاری شرکت پارسیان سریر سینا به‌عنوان نماینده رسمی شرکت کنتور سازی رهروان سپهر اندیشه موفق به طراحی کنتورهای پیش‌پرداخت برای نصب بر روی انشعابات موقت شده است.

ذنوبی بابیان این‌که مشترک همواره و به‌صورت مستمر از روند مصرف خود مطلع شده و از صدور قبوض ریالی بالا در آخر کار نیز جلوگیری شود، گفت: با استفاده از کنتورهای پیش‌پرداخت امید می‌رود که افزایش سلامت اداری با کاهش فضای تعاملی انسانی و جایگزینی سیستم با آن نیز افزایش پیدا کند.

برچسب ها: نصب ، کنتور ، پیش پرداخت ، برق ، فلرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار