مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: توسعه گردشگری با برنامه ریزی دقیق و منسجم باید مهم‌ترین اولویت دهیاران برای اشتغالزایی و تامین معیشت روستاییان باشد.
کد خبر: ۶۸۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 11 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید کمال پاک فطرت مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در جمع دهیاران و اعضای شورا‌های روستا‌های هدف گردشگری، بحث گردشگری و بوم گردی را نیاز امروز روستا‌های استان دانست و گفت: چنانچه اولویتی همچون گردشگری را رها کنیم قطعا در اهداف بعدی که تولید اقلامی همچون گلیم و فرش و ... است موفق نخواهیم بود همانطور که امروز هم در این زمینه موفق نیستیم.

وی با بیان این که باید بهترین راهکار‌ها را در زمینه گردشگری روستایی ببینیم، گفت: ایجاد مراکز بومگردی به نام دهیاری شیوه‌ای غلط است در حالی که دهیاران باید ظرفیت‌های جذب سرمایه گذاری را به عنوان درآمد پایدار ایجاد کنند، زیرا جذب سرمایه در زمینه بومگردی و گردشگری موفقیت محسوب می‌شود.

پاک فطرت، گردشگری و توسعه آن برمبنای برنامه ریزی را مهمترین عامل اشتغالزایی در روستا‌ها دانست و گفت: امروز دست روستاییان از حق خود کوتاه مانده چرا که محصولات کشاورزی و دامداری روستاییان را واسطه‌ها می‌برند و در حال حاضر تنها جایی که برای روستاییان دست به نقد محسوب می‌شود همین بحث گردشگری است که می‌توانیم در روستا با یک برنامه ریزی اصولی و مرتب تعداد زیادی از روستا‌ها را درگیر این بخش کنیم تا بتوانیم شاهد تحول محسوس و چشمگیری در زندگی روستاییان باشید.

وی با بیان این که از ظرفیت‌های فارس باید بهترین استفاده را ببریم تصریح کرد: متاسفانه نسبت به موقعیت و فرصت گردشگری در فارس به ویژه در بخش روستایی غافل ماندیم و بی توجهی شده در حالی که این مبحث می‌تواند منبع درآمدی مناسبی برای روستا‌ها باشد.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با انتقاد از غفلت در زمینه گردشگری روستایی و توسعه بومگردی خاطرنشان کرد: نمیتوانیم به موقعیتی که ظرفیت ندارد توانایی و پتانسیل تزریق کنیم در حالی که باید این فرصت خدادادی که به روستا‌ها رسیده را پاس بداریم و به بهترین شکل ممکن برای مردم منطقه استفاده کنیم تا علاوه بر درآمدزایی برای ساکنان باعث بهره بیشتر برای مردم و سایر کشور‌ها شود.

پاک فطرت غفلت از انعکاس و تبلیغات مناسب در زمینه گردشگری روستایی را بزرگترین ضعف در این زمینه دانست و گفت: فرصت‌های خدادادی موجود را نادیده گرفتیم، اما به فرصت‌های گردشگری ساخت دست انسان بیشتر توجه کردیم در حالی که برای تغییر دیدگاه موجود نسبت به این فرصت‌ها بایستی دهیاران و شورا‌های روستا‌ها توجه ویژه و بیشتری داشته باشند و بدانید بدون اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نمیتوانیم فرصت‌های خود را به مردم بشناسانیم و معرفی کنیم.

وی همچنین استفاده از ظرفیت مهمی همچون نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس را برای دهیاران لازم و ضروری دانست و از عدم استفاده از این ظرفیت انتقاد کرد و گفت: ظرفیت بالای گردشگری استان همین روستا‌ها هستند و بخش عمده‌ای از موقعیت‌های تاریخی و طبیعی ما در روستاهاست، اما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در پایان با حمایت از تعاونی گردشگری دهیاران موفقیت این تعاونی را مستلزم خروجی مفید و الزام دهیاران به اجرای مصوبات تعاونی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار