محمد اسلامی:بارگذاری بازسازی باید در شأن حرم باشد، متذکر شد: طرح باید همگون با حرم و کیفیت سازی در راستای حفظ معماری اصیل ایرانی انجام گیرد، شهرداری ها و مردم باید در این عملیات عمرانی هم افزایی و مشارکت کنند.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 11 December 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد اسلامی» امروز (سه شنبه ۲۰ آذر) در سفر به شیراز و حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه تمام دستاوردها به برکت اهل بیت (ع) است گفت: امید است با توسل به خاندان مطهر پیامبر (ع) بتوان گام های مؤثری در راستای توسعه برداشت.

 

وزیر راه و شهرسازی، طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را حائز اهمیت خواند و افزود: در این طرح منابع پیش بینی شده و هدف ارتقای سطح کیفیت زندگی در بافت قدیمی است.

 

وی با اشاره به عدم انطباق معیارهای شهرسازی و معماری با هنر اسلامی و ایرانی بیان کرد: طرح توسعه و حفظ منابع تاریخی هم‌راستا هستند و در مقابل هم قرار ندارند، اگر جایی قابل بازسازی باشد انجام می شود و در غیر این صورت نوسازی انجام می شود.

 

اسلامی، تصمیم گیری در مورد بافت تاریخ و طرح توسعه را جزء به جزء خواند و تصریح کرد: پیش از این طرح توسط ستاد بازآفرینی انجام می گرفت اما اکنون با متمرکزسازی کار را به استانداری سپردیم و تصمیمات ستاد مورد حمایت وزارت است.

 

وی با بیان اینکه بارگذاری بازسازی باید در شأن حرم باشد، متذکر شد: طرح باید همگون با حرم و کیفیت سازی در راستای حفظ معماری اصیل ایرانی انجام گیرد، شهرداری ها و مردم باید در این عملیات عمرانی هم افزایی و مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار