مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس با اشاره به طراحی سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایت متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار ( دادور) گفت: این سامانه روز چهارشنبه 21 آذرماه جاری در آیینی آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۶۸۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 11 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:هاله فولادفر افزود: این سامانه به صورت نرم افزار در کل کشور در حال فعالیت است و این سامانه زیرمجموعه ای از وزارت اقتصاد و دارایی است که در سه فاز اقدام به فعالیت خواهد کرد.
این مقام مسئول گفت: فاز اول اجرای این طرح مرتبط با مدیران کل و فرمانداران، در مرحله بعد، کارمندان ادارات و در مرحله پایانی نیز مربوط به ارباب رجوع است.
وی اظهار داشت: در گام اول سامانه دادور فعال می شود، در این مرحله این سامانه به بررسی شکایات افرادی می پردازد که در مسیر دریافت مجوز فعالیت به مشکل برخورد کرده اند.
فولادفر گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده که دستگاه های اجرایی را مکلف به پاسخگویی می کند و از سویی استانداری نیز به عنوان کاربر ارشد نظارت کاملی بر روند بررسی مشکلات دارد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس اظهار داشت: در مرحله بعد نیز سامانه یاور معرفی می شود این سامانه نیز همچون سامانه دادور است و در مرحله شناسایی کاربران در دستگاه های اجرایی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه دادور و میز خدمت تداخلی در روند خدمت رسانی دارند یا خیر، گفت: سامانه دادور و همچنین میز خدمت به نوعی به دنبال یک هدف هستند و آن نیز یکسان سازی فرآیند های کسب مجوز است شاید در گام های نخست تداخلی وجود داشته باشد اما هدف شفاف سازی و ارائه خدمات الکترونیکی توسط دولت است.
فولادفر اظهار داشت: در استان فارس پنجره خدمات سرمایه گذاری در اداره کل اقتصاد و دارایی استان تشکیل شده و این پنجره نیز به صورت حضوری است که ارباب رجوع باید به این اداره مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کند حال این که با وجود سامانه دادور نه تنها نیاز به مراجعه ارباب رجوع نخواهد بود بلکه اگر مشکلی در روند صدور مجوزها رخ دهد به صورت برخط ( آنلاین ) امکان مشاهده و حل آن مشکل وجود خواهد داشت.
** 21 آذرماه دادور رونمایی می شود
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس در ادامه بیان کرد: چهارشنبه 21 آذر ماه همایش توجیهی و همچنین رونمایی از سامانه دادور در شیراز برگزار می شود.
فولادفر تاکید کرد: در استان فارس نیز یک مانور آزمایشی از روند فعالیت سامانه دادور انجام شده و نمایندگان این سامانه در تمامی دستگاه های اجرایی استان مشخص و به اداره کل اقتصاد و دارایی معرفی شده اند.
پیش تر وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود: این وزارتخانه با پیاده‌سازی پروژه‌های هدفمند مانند سامانه های «صدور مجوزهای کسب و کار کشور (سام)»، «دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایت متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)»، «مرکز تماس فوریت‌های بهبود محیط کسب و کار (یاور)» و «پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزها و نقشه ملی استعلامات کشور (نما)» در قالب مجموعه یکپارچه «پیشخوان مجوزها و خدمات کشور» برای تسهیل صدور مجوزهای کشور گام‌هایی اجرایی و ملموس برداشته است.
معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد دارایی نیز در این خصوص گفته بود: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی و هیات دولت ' استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور' در تمام استان‌های کشور درحال طراحی و پیاده سازی است‌.
‌حسین میرشجاعیان هدف از طراحی و راه اندازی این مرکز را سهولت دسترسی مردم برای اخذ مجوزهای مورد نیازشان عنوان کرده بود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار