حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و سی و چهارمین نشست خبری اسامی اخلالگران نظام اقتصادی را که حکم آنان در دادگاه قطعی شده است، اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 10 December 2018

اژه ای در مورد اسامی اخلالگران نظام اقتصادی که حکم آنان در دادگاه ویژه شیراز قطعی شده است، گفت: منوچهر پورفر فرزند عبدالله به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، به مدت 10سال حبس، پرداخت جزای نقدی به مبلغ 318 میلیارد و 175 میلیون و 576 هزار و 319 ریال به ضمیمه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد و اسماعیل نصرالهی فرزند حمزه نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس، جزای نقدی به همان مبلغی که برای نفر اول در نظر گرفته شده و همچنین ضبط اموال ناشی از جرم و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حسن مزارعی فرزند شاه‌میرزا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به سه سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 94 میلیون و 670 هزار ریال و مهدی رضایی فرزند رمضان، نیز به سه سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 46 میلیارد و 800 میلیون ریال محکوم شدند.

اژه ای در ادامه افزود: ناصر حبیبی‌نسب فرزند منصوربه یک سال حبس و 17 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط عواید ناشی از جرم و عسکر براتی فرزند نادعلی به پنج سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 707 میلیون و 600 هزار ریال محکوم شدند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امیر کمالی سروستانی فرزند محمدحسین به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 35 میلیارد و 485 میلیون و 713 هزار ریال و ضبط اموالی که از طریق نامشروع تحصیل کرده است و محمد ثابت‌پور فرزند احمد به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشوربه هشت سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 903 میلیون و 887 هزار ریال و همچنین ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شدند.

اژه ای افزود: حسین منصوری فرزند غلامحسین به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به هشت سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 903 میلیون و 887 هزار ریال و محمود پورمند فرزند احمد، به همین اتهام به هشت سال حبس، جزای نقدی به همان مبلغ و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: میامحمد آخوندزاده تبعه افغانستان، فرزند شیرمحمد به اتهام اخلال در نظام پولی کشور از طریق حواله‌های ارزی به 20 سال حبس، اخراج از کشور، جزای نقدی و ضبط کلیه وجوهی که از طریق جرم حاصل شده و محسن رنجبر به اتهام ارتشاء به هفت سال و شش ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون و 500 هزار ریال و 74 ضربه شلاق محکوم شدند..

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست خبری خود در خصوص سایر پرونده‌های اتهامی در مرودشت گفت: در مرودشت حکم بدوی در مورد رییس و اعضای شورا - که چهار یا پنج نفر بودند - و همچنین ۱۹ پیمانکار و شهردار مرودشت - که در رسانه‌ها اعلام شده بود پرونده آن‌ها به دادگاه رفته -، دادگاه بدوی حکم صادر کرده ولی چون هنوز حکمی قطعی نشده از بیان جزییات آن معذورم، اما اجمالا تا ۱۵ سال حبس برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به صدور حکم متهمان آبفای شیراز نیز تصریح کرد: در شیراز حکم متهمان پرونده آبفای شیراز نیز در دادگاه بدوی صادر شده که اگر قطعیت پیدا کرد، اعلام می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار