رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز، کمبود منابع مالی را یکی از بزرگترین چالش‌هاش شهرداری این کلانشهر عنوان کرد.
کد خبر: ۶۸۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 10 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالرزاق موسوی در حاشیه هفتادمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورا، که به بررسی صدور کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات و مطالبات شهرداری اختصاص داشت، به خبرنگاران گفت: شهرداری در بحث تامین منابع مالی با مشکل جدی مواجه است.

وی طرح درخواست ارائه لایحه اوراق بستانکاری را راهکار پیشنهادی شهرداری شیراز برای تامین منابع مالی دانست و گفت: این لایحه با اصلاحاتی در کمیسیون مصوب و برای تصویب نهایی به صحن علنی ارجاع شد .

موسوی افزود: تامین منابع مالی، از مهمترین مسائل شورای شهر وشهرداری است که این موضوع کمیسیون پیگیری و جلسات متعددی برای رفع آن برگزارشده است.

وی با اشاره به ارائه گزارش مسئولان شهرداری از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه ‌ ی تامین مالی، افزود: مقرر شد سازمان‌های شهرداری با حضور مسئولان، اقدامات جدید و راهکارهایی که در راستای افزایش درآمد شهرداری طراحی و یا به اجرا رسیده را گزارش دهند تا در کمیسیون تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه، امورحقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بررسی گزارش بودجه مصوب ۹۷ شهرداری و ارائه توضیحات شهرداری مبنی بر علت تاخیر در اجرای تکالیف بودجه سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه، سند بودجه مبنای کار شهرداری است و در آن ۱۳۸ تکلیف برای شهرداری پیش بینی شده اما بخش زیادی از تکالیف اجرا نشده و یا به کندی در حال اجراست .

موسوی خاطر نشان کرد: مقرر شد در جلسه‌های کمیسیون، علت موفق نبودن و یا تاخیر شهرداری در اجرای تکالیف بررسی و شهرداری مشکلات را رفع کند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از بررسی ایراد فرمانداری به واگذاری زمین به هیئت منای فرهنگی، مذهبی الصابرین(معلولان فارس) برای احداث مجتمع مذهبی و با حفظ مالکیت شهرداری خبر داد و گفت: به دلیل وجود ایراداتی در زمینه کاربری زمین، در کمیسیون این موضوع بررسی و مقرر شد شهرداری زمین و پلاک دیگری را معرفی کند .

موسوی از الحاق تبصره‌ای به مصوبه‌ی عوارض شغلی، درباره درمانگاه‌هایی که توسط خیرین اداره می‌شود، خبر داد و افزود: همچنین لایحه‌ی شهرداری با موضوع اصلاح مصوبه‌ی شورای چهارم مبنی بر واگذاری زمین به هیات امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای احداث مسجد و حسینیه در دستور کار قرار گرفت .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به دلیل تطبیق نداشتن پلاک زمین با زمین واگذار شده اصلاح این مصوبه در کمیسیون صورت گرفت و به صحن علنی ارجاع شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار