سلیمان کرمی یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری فسا اظهار داشت: از ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری این شهرستان به نحو شایسته استفاده نشده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سلیمان کرمی بیان کرد: راه اندازی بازارچه صنایع دستی و ترویج گردشگری و میراث فرهنگی می تواند به عنوان یک مولفه مهم در امر ایجاد اشتغال باشد.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و پیامدهای ناشی از آن، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و ترویج گردشگری و میراث فرهنگی می تواند به عنوان یک مولفه مهم در امر ایجاد اشتغال باشد.
کرمی اضافه کرد: ظرفیت شهرستان در حوزه های ژئو توریسم ( وجود ارتفاعات متعدد و استاندارد برای پروازهای هوایی مانند کایت سواری و پاراگلایدر) و اکو توریسم ( طبیعت گردی ، کوهنوردی، غار نوردی و...) نیازمند توجه و حمایت و تجهیزات زیرساختی برای جذب و سازمان دهی علاقه مندان به گردشگری توسط کارگروه های مرتبط استانی است.
معاون استاندار فارس بر ثبت آثار طبیعی و ملی، تعیین عرصه و حریم آثار شاخص، تعمیر، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ثبتی، آموزش تولید صنایع دستی و تسریع در صدور مجوزها برای این صنایع،تجهیز مناطق نمونه گردشگری تاکید کرد.
کرمی خواستار برگزاری جشنواره های سنتی و بومی، صدور مجوز برای ثبت روستاهای مورد هدف گردشگری و ایجاد دفتر تسهیل گری شد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: ظرفیت ، گردشگری ، فسا ، مغفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار