شفی گفت: یک هزار و 380 بیمار تالاسمی در استان فارس زیر پوشش خدمات درمانی هستند که مشکلات این بیماران در حوزه تامین دارو نیاز به توجه ویژه دارد، این توجه ویژه می تواند نگاه سازمان های بین المللی را نیز به حل مشکلات این طیف از بیماران معطوف کند.
کد خبر: ۶۸۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر سید منصور کشفی ادامه داد: دکتر کریستوف هاملمن ؛نماینده بهداشت جهانی (WHO) اخیرا از برخی خدمات حوزه سلامت در شیراز بازدید کرد، این بازدید ها فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر سازمان های بین المللی با واقعیت های جامعه است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه جهانیان باید بدانند که تحریم های ظالمانه بر روند تامین داروهای خاص در جامعه ما اثر می گذارد گفت: هر چند ملت ما با صلابت و استواری مقابل همه تحریم های ظالمانه ایستاده است اما باید به گونه ای این مسایل تبیین شود.
کشفی گفت: ادعای پوچ و واهی کشورهای استکباری و آمریکا مبنی بر عدم تحریم دارو باید برملا شود ، باید سازمان های بین المللی با مشکلات تامین یک قلم داروی بیماران خاص و مشکلات بانکی که در راه آن ایجاد شده است آشنا شوند.
وی بیان داشت : مشارکت ‌پذیری سازمان های بین المللی بسیار ارزشمند است و این مهم می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه سلامت برای جامعه ما باشد، حمایت های سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت در بسیاری از عرصه های سلامت راهگشای مشکلات این حوزه بوده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تبیین مشکلات دارویی بیماران تالاسمی ، هموفیلی ، ام اس ، سرطانی و بیماران پیوندی و چالش هایی که گاه برای تامین داروهای این عزیزان ایجاد می شود موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد ، هر چند این دانشگاه با تمام ظرفیت و توان برای تامین داروهای این عزیزان کوشیده است اما همچنان باور داریم مداخله سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت می تواند بسیاری از چالش های این حوزه را حل و فصل کند.

*** یک هزار و 380 بیمار تالاسمی در استان فارس
کشفی گفت: یک هزار و 380 بیمار تالاسمی در استان فارس زیر پوشش خدمات درمانی هستند که مشکلات این بیماران در حوزه تامین دارو نیاز به توجه ویژه دارد، این توجه ویژه می تواند نگاه سازمان های بین المللی را نیز به حل مشکلات این طیف از بیماران معطوف کند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آهن زدایی به عنوان مهم ترین بخش درمان در تالاسمی مطرح است، دنیا برای ارتقای کیفیت زندگی این بیماران به سمت درمان خوراکی حرکت کرده و ما نیز باید در این مسیر برای حل مشکلات این بیماران گام برداریم .
وی بر ایجاد تسهیلات و راهکارهایی مبنی بر استفاده از داروهای آهن زدای خوراکی به جای داروهای تزریقی در بیماران تالاسمی تاکید کرد و افزود: حدود 20هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که بیشترین تعداد را به ترتیب استان های سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، فارس، خوزستان و گیلان به خود اختصاص داده اند.
دکتر کریستوف هاملمن نماینده بهداشت جهانی (WHO) اخیرا از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس دیدن کرد و با نحوه ارائه خدمات در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس از نزدیک آشنا شد.
در این بازدید دکتر هاملمن با بخش های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مانند دبیرخانه کارگروه سلامت در حوادث، واحد بهبود کیفیت و مرکز ارتباطات اورژانس 115 شیراز، با نحوه مدیریت بحران ­ها بر اساس برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت ها آشنا شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تیم مدیریتی اورژانس فارس در هدایت سازمان، سطح آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی ایران را با کشورهای سطح اول دنیا قابل قیاس دانست و ابراز امیدواری کرد تا برنامه های سازمان جهانی بهداشت بتواند به ارتقای خدمات سلامت در ایران کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار