احمد دهقان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش ۳۰ درصد سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 09 December 2018

وی با بیان اینکه بر عدم استفاده از آب­‌های زیرزمینی در کشت برنج داریم گفت: با اعمال این محدودیت و ممنوعیت­‌ها امسال ۸ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر ستاد بحران کشور سیاست­‌هایی را اعمال کرده است که نگاهی بهره‌­ورانه به کشت برنج در استان فارس دارد. بر اساس این سیاست­‌ها  با وجود اینکه همه عوامل محدودیتی را مد نظر قرار داده، اجازه کشت برنج در شرایط خشکه کاری با میزان آب مصرفی بسیار کم داده شده است.

تاکنون با استفاده از هر متر مکعب آب ۱۵۰ گرم برنج تولید می‌­شد، در حالی که دهقان در توضیح سیاست­‌های اخیر ستاد بحران کشور گفت: بر این اساس تنها در صورتی کشت برنج صورت می­‌گیرد که با استفاده از هر متر مکعب آب ۷۰۰ گرم برنج برداشت شود یا برای کشت هر هکتار برنج تنها ۷ هزار متر مکعب آب مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس بر لزوم همکاری و همیاری تمامی نهادها و دستگاه­‌های مربوطه از قبیل سازمان آب منطقه‌­ای، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و غیره  برای اعمال این محدودیت‌ها و ممنوعیت­‌ها تاکید کرد و همکاری کشاورزان را مهم‌ترین عامل در موفقیت برنامه‌ریزی‌­هایی دانست که کشاورزی پایدار را برای کشاورزان و استان به ارمغان خواهد آورد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار